Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa sända emails i mail.app (från pop till imap)?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle göra om mitt gmail-konto från ett pop till imap.
Lite hastigt raderade jag pop och installerade ett nytt imap.
Alla mina mottagna email dök upp, men de skickade var borta.
Från time machine hittade jag alla från pop-kontot i en folder som hette Sent Messages.mbox.
Då tänkte jag att jag bara klistrar in dem i samma folder i imap-foldern, men inget hände. De dyker ändå inte upp i mail.app, och jag har startat om datorn.
Är det någon som vet hur jag stoppa tillbaka dessa filer så de dyker upp i mail.app under sända meddelanden?

mkt tacksam för hjälp.

Har du provat att skapa en lokal mapp först i mail och flytta in dem där och sedan flytta dem till sent-mappen inifrån mail?

hur menar du?
inte säker att jag fattar.

Gör en ny mapp i mail. Klistra in meddelandena i den. Kan du se dem normalt där? Om ja, markera samtliga meddelanden, högerklicka och välj kommandot "flytta" osv.

Kan inte klistra in meddelandena. Försökt att dra dem från finder, men inget händer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-10 11:06
Ursprungligen av Patric08:

Kan inte klistra in meddelandena. Försökt att dra dem från finder, men inget händer.

Du ska inte jobba i Finder, utan helt i Mail - se mitt inlägg ovan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-10 11:03

Skapa en ny temporär mejlmapp, som jag kallar "Slask" på din Mac. (Bild 1 och 2) Detta är vad pmarriot kallar för den lokala mappen, eftersom den ligger lokalt på din dator. Dra dina skickade mejl från där du har dem nu till Slask-mappen.

Sedan kan du göra dina nya inställningar, radera det gamla kontot eller vad nu vill göra. Dina skickade mejl ligger kvar orörda i den mapp jag här kallar för Slask.

Sedan drar du ut dina mejl från Slask till skickat-mappen på Google. (bild 3)

Men jag har bara de skickade i finder. de finns inte kvar i Mail.

Ursprungligen av Patric08:

Men jag har bara de skickade i finder. de finns inte kvar i Mail.

Går det inte att dra dem från Finder-fönstret till mappen i Mail-fönstret?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-10 12:25
Ursprungligen av Patric08:

Men jag har bara de skickade i finder. de finns inte kvar i Mail.

Har du provat att återskapa de skickade mejlen från TimeMachine i Mail.App, inte från Finder?

nope.

Nej. Kan någon vänlig själ vandra mig igenom processen.
Tack alla er som engagerar er.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-10 13:01

Se till att mejlprogrammet är aktivt och kör sedan igång TimeMachine, det är inte svårare än så.

Time Machine For Photos, Email and Contacts (MacMost Now 237) - YouTube

Tack. Inte hemma för tillfället, men ska prova så fort jag har möjlighet.

Det funkade!
Tack som fan alla som engagerade er. Första gången TM behövts, och jag älskar att det gick.

1
Bevaka tråden