Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 4S och TomTom Car Kit

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det kan hänga ihop med varför min 4S inte fungerar i min TomTomhållare, men min gamla 4:a fungerar.

Kan det bara inte ha varit något vanligt glapp? Jag drabbades av det fast jag trodde att det var problem med kabeln.

Jag är ganska säker på att det inte handlar om glapp i mitt fall. Det funkar klockrent med min iP4, och min 4S funkar klockrent med alla andra kablar/kontakter utom min TomTom-hållare. Har provat att jucka/vrida/dra/trycka min 4S i TomTom-hållaren utan framgång. Inte ens ovårdat språk hjälper.

Ursprungligen av pmarriott:

Undrar om det kan hänga ihop med varför min 4S inte fungerar i min TomTomhållare, men min gamla 4:a fungerar.

Tittar man på iphonebutikens hemsida så står det att den passar 4s - men det kanske är en miss. Fråga dom.

Ursprungligen av adress@mac:

Tittar man på iphonebutikens hemsida så står det att den passar 4s - men det kanske är en miss. Fråga dom.

Det är nog felaktigt, TomTom själva har inte uppdaterat sin egen sida med 4S ännu (TomTom, portable GPS car navigation systems).

Ursprungligen av keptang:

Det är nog felaktigt, TomTom själva har inte uppdaterat sin egen sida med 4S ännu (TomTom, portable GPS car navigation systems).

Jag har ställt en direkt fråga till TomTom support. Hoppas få svar i morgon. I så fall återkommer jag.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag har ställt en direkt fråga till TomTom support. Hoppas få svar i morgon. I så fall återkommer jag.

Finns tydligen en del som fått det att fungera. Kolla här så länge - så återkommer jag med svaret snarast.
tomtom car kit iPhone 4S compatibility - Page 3 - TomTom Discussions

Ursprungligen av adress@mac:

Jag har ställt en direkt fråga till TomTom support. Hoppas få svar i morgon. I så fall återkommer jag.

Här är svaret från TomTom Support. Skall inte vara problem - under förutsättning att man har "kudden" från iPhone 3 till 4:a monterad.

Ovanstående 7 inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Försök hålla er till ämnet. Visserligen var det närbesläktat - men ändå helt olika.

/Mod

Jag provade imorse att lägga ett dubbelvikt visitkort emellan gummiploppen (som jag limmade på för att anpassa hållaren från iPhone 3GS till 4) och min 4S. Då funkar det. Nu har jag lagt i 4 lager tjock tejp. Tydligen är det lite skillnad i kontakten på iPhone 4/4S.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag provade imorse att lägga ett dubbelvikt visitkort emellan gummiploppen (som jag limmade på för att anpassa hållaren från iPhone 3GS till 4) och min 4S. Då funkar det. Nu har jag lagt i 4 lager tjock tejp. Tydligen är det lite skillnad i kontakten på iPhone 4/4S.

TomTom har inte hört av sig ännu på min direkta fråga - men iphonebutiken.se har svarat på samma fråga - efter att själva ha kollat med TomTom. "Hållaren skall fungera med iPhone 4s". Återstår att se vad/om/när TomTom svarar. Kanske tar dom fram en ny "kudde" att sätta på hållaren ?

Har provat TomTom idag (fick 4s igår) Allting fungerar perfekt precis som supporten hävdade. Känns till och med bättre - både vad gäller hållaren och programmet på iPhone 4s. Tuta och kör bara !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-10 15:03

Jag har inte behövt denna adaptern till min iPhone 4, då jag istället endast satte två små genomskinliga möbeltassar där istället. Nu har jag dock fått TomTom att skicka deras officiella adapter till mig så jag får se ifall den gör susen.

Ursprungligen av zinned:

Jag har inte behövt denna adaptern till min iPhone 4, då jag istället endast satte två små genomskinliga möbeltassar där istället. Nu har jag dock fått TomTom att skicka deras officiella adapter till mig så jag får se ifall den gör susen.

Det gör det !

Pratade med TomTom häromdagen och fick beskedet att 4S officiellt INTE stöds, men ibland fungerar det och ibland inte....:tveksam:
Dom skulle i varje fall skicka den där plastbiten till att börja med, då jag tidigare använt 3GS som däremot fungerade klockrent!

Ursprungligen av Richard Persson:

Pratade med TomTom häromdagen och fick beskedet att 4S officiellt INTE stöds, men ibland fungerar det och ibland inte....:tveksam:
Dom skulle i varje fall skicka den där plastbiten till att börja med, då jag tidigare använt 3GS som däremot fungerade klockrent!

Så är det nog - på deras hemsida ser det ut så här - vad gäller iPhone 4 och S

Va fan, har TomTom slutat sälja iPhone Car Kit? Varför? Kommer det en ny modell från dem eller är det finito helt?

Dr Tinnitus

1
Bevaka tråden