Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone bluetooth headset

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-25 20:15

Har testat ett Sony Ericsson HBH-PV720 blåtandsheadset till min iPhone 4 men telefonen tappar kontakten headsetet efter ett tag. Headsetet har fungerat utmärkt till andra telefoner.
Lite jobbigt att när man ska svara och upptäcker att jag inte kan göra det med headsetet eftersom kontakten har tappats och de inte är anslutna till varandra längre. En annan telefon jag provat med kunde man gå utom räckvidd från headsetet med och den anslöt sen automatiskt när de kom inom räckvidd igen.
Är det andra som har samma eller liknande problem med blåtandsheadset till sin iPhone?
Om det bara är jag som har problem med detta headset, finns det då kanske något bra blåtandsheadset som ni kan rekommendera till en iPhone?

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-01-25 20:53

Jag har ett MW600 från SE och jag har liknande problem. Ibland när jag ska ringa samtal från telefonen så hörs ljudet varken i telefonen eller i handsfreen och ibland efter att jag svarat återkommer inte musiken. Även då jag lyssnar på musik och plötsligt byter till något filmklipp kan musiken vägra att komma tillbaka. Ibalnd får jag stänga av BT i iphonen för att få tillbaka musiken och ibland får jag synka om enheten. Min gissning är att det är äpples fel då det valt att begränsa funktionerna i BT-protokollet, men det är braa en gissningn inget som jag stödjer med fakta, fler idéer?

Flertalet bluetooth-tillbehör är generella och därmed inte fullt ut kompatibla med iPhone-modellerna. Tyvärr har Apple tvingats att göra en del förändringar för att över huvud taget få använda bluetooth i enlighet med de avtal man har. Om jag har förstått det rätt.

Har också ett MW600 och för mig lirar det utan problem. Det enda bekymret jag haft var när jag parade det med min MBP på samma gång. Tog bort enheten på min MBP, stängde av Bluetooth, och parade om med min iPhone 3G och allt flyter finfint.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-29 22:38

Tack för svar!
Några fler som har helt smärtfria upplevelser med blåtandsheadset till iPhone? Vad använder ni för headset?

Ursprungligen av larsk:

Tack för svar!
Några fler som har helt smärtfria upplevelser med blåtandsheadset till iPhone? Vad använder ni för headset?

Jag har det här. Funkar kanoners!

http://images.appleinsider.com/apple-bluetooth-headset-unbox-7.jpg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-07 17:47

Ljudnivå för hög i bluetooth-headset

Jag har en iPhone 4 och har köpt till bluetooth-headsetet Jabra Extreme

Även med lägsta ljudnivån inställd (oavsett om jag ställer in med headsetet el. telefonen) så är ljudnivån för hög.

Kan man göra något åt det?
Har ringt både Jabra och Apple om detta men dom kan inte hitta något fel. Enligt Jabras hemsida ska Extreme vara iPhone 4-kompatibel.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-07 23:27

Använder också MW600 tillsammans med 4S och är nöjd, använder möjligheten att koppla till flera telefoner (jobb, privat) och det är ganska smidigt. Har tidigare även kört det mot iPhone 2G.

Edit: Efter att ha använt ett lite längre tag nu så måste jag nog backa från min rekomendation. Ljudet hackar ibland, samt att det har hängt sig totalt så bara omstart och omparning har hjälpt.

Senast redigerat 2011-12-19 23:35
  • Medlem
  • 2011-11-24 16:01

Kör själv SonyEricssons HBH-DS200 till min iPhone 4S och det funkar bra, bortsett från att volymen när man lyssnar på musik blir ganska låg. Att använda den till telefonsamtal fungerar utmärkt!

My trendy phone fick precis detta i lager: Novero Rockaway Bluetooth Headset - Svart

Beställer så fort lönen trillat in på kontot Hoppas det lirar bra med 4S!

Ursprungligen av Brandylf:

My trendy phone fick precis detta i lager: Novero Rockaway Bluetooth Headset - Svart

Beställer så fort lönen trillat in på kontot Hoppas det lirar bra med 4S!

Ser intressant ut! Ser gärna en liten recension när du testat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-27 14:02
Ursprungligen av keptang:

Ser intressant ut! Ser gärna en liten recension när du testat.

+1 på detta

Det bör anlända imorgon Hoppas även att det är bättre på att hantera växlingen mellan källor än mitt SE MW600. Byter man "on the fly" med det så är det omöjligt att få det att lira smidigt.

Då har jag hunnit med lite mindre testande av headsetet... Kommer jämföra mycket med SE MW600 då det är min enda referens i blåtandens värld. Mycket av det jag skriver är också väldigt nya intryck då jag inte haft headsetet speciellt länge.

Byggkvaliteten känns solid, med enda undantag för känslan man får av ena sidan när den skruvas loss inför laddning. Den hålls kvar en liten plastflärp och det drar ned helhetsintrycket lite. Iom att du bara behöver göra det vid laddning så är det inget som kommer störa vid vardagsbruk dock.Edit: Även fjärren/micen känns lite klen efter ytterligare en dag, knappar och allt sådant funkar jättebra, men lite lättviktig och plastig mellan fingrarna.

Parningen gick väldigt enkelt då headsetet gick direkt till parningsläge första gången jag slog på det. Upplevde att det också gick snabbare än MW600.

Musik låter bra och balanserat i mina öron, var besviken över basen först men efter jag bytte till storlek L (provade M först) på öronpluggarna så trillade poletten ner Jämför jag med MW600 här så är dom hyfsat lika åtminstone karaktärsmässigt, båda låter klara och tydliga med en skön bas som inte tar över. Jag är inte på något sätt en audiofil och den här biten är väldigt subjektiv... Men i mina öron låter dom bra.

När det kommer till samtal så har dom inte fått hicka en enda gång... MW600 kunde ibland vägra ta emot telefonsamtal efter en stunds musiklyssnade, så man fick snällt plocka upp telefonen likförbaskat och sen stänga av och slå på headsetet för att få det att fungera igen. Inget sånt här, växling mellan samtal och musik går som en dans oavsett om det är spotify, ipod, dropbox osv. Mikrofonen verkar också vara bättre, då jag inte hört ett enda -"Va?" på hela dagen. Kan också bero på placeringen då MW600's mic sitter i själva enheten som man i regel klämmer fast lite längre ner.

Jag kommer fylla på här om det dyker upp några konstigheter, men just nu så känner jag att jag gjort ett riktigt bra köp! Och att jag äntligen kan slappna av och börja "lita" på mitt bluetooth-headset.

Edit: Det enda jag inte hunnit prova är att växla mellan olika källor, som tex mellan iPad och iPhone. Återkommer om den biten om någon är intresserad.

Senast redigerat 2011-11-30 21:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-29 21:30

Bra inlägg! Själv tycker jag dock att MW600 har usel ljudkvalitet.

Ursprungligen av hkim:

Bra inlägg! Själv tycker jag dock att MW600 har usel ljudkvalitet.

På samtal eller musik?

Tack Brandylf. Fyll gärna på posten vartefter om du känner för det.

Tack Brandylf för att du tog dig tid att skriva om detta. Nu vet jag precis vem jag ska köpa detta i julklapp till - mig själv!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-11-30 01:09

Jag har detta, fungerar riktigt bra. Plus att man helt kan glömma standbytiden då den ligger på 3mån!
Nokia Europe - Nokia J - Overview

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2012-03-11 07:02

Hej!
Mitt SE MW600 fungerade bra till min iPhone 3S men min nyinskaffade IPhone 4 kan inte hitta den. Söker och söker .... Problemet uppstod alltså med iPhone 4.
Någon med samma problem?
/MVH Kerstin

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-11 10:15

Inte iPhone 3S...
Och du sätter din MW600 i "hittbart" läge? Dvs så den ligger och sänder ut sin ID, så du kan para dem.

Apropå inget. Har Apples original headset till min iphone4. Fan va bra det är!

För mig hjälpte det att uppdatera telefonen till iOS 5. Under iOS 4 fungerade inte mitt MW600 bra alls.

Jag är inte längre lika nöjd med mitt Rockaway Vet inte om jag fått ett måndags-ex men nu efter 4 månaders användning så hände det här. Jag har varit otroligt försiktig, precis som jag är med alla mina prylar. Det här hände när jag hade pluggen i örat utan sträckning av sladden. Har iaf mailat Novero så jag hoppas på ett utbytesheadset, det är ju inte billigt direkt.

Ursprungligen av Brandylf:

Jag är inte längre lika nöjd med mitt Rockaway Vet inte om jag fått ett måndags-ex men nu efter 4 månaders användning så hände det här. Jag har varit otroligt försiktig, precis som jag är med alla mina prylar. Det här hände när jag hade pluggen i örat utan sträckning av sladden. Har iaf mailat Novero så jag hoppas på ett utbytesheadset, det är ju inte billigt direkt.

Eftersom det är 1 års garanti, så borde det inte vara några konstigheter för dem att ersätta det.

iPhone bluetooth headset

Helt riktigt... Inget snack, nytt headset är på väg.

1
Bevaka tråden