Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Express vs Logic Studio?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har nyligen gått över från pc till mac, har en 15" mbp och är hittills riktigt nöjd.

Nu är det däremot så att jag tänkt köpa logic, och kan inte riktigt bestämma mig för vilken version jag är ute efter.

Så min fråga är alltså, vad är fördelar respektive nackdelar med logic express (vad saknas jämfört med logic studio?) och är det värt att köra på logic studio från början?
Har tidigare kört med cubase, först sx3 sen 5. Gör lite allt möjligt, kör lite electro själv samtidigt som jag också sitter och mixar en del. Vill däremot prova logic nu.

Någon med erfarenhet? Tacksam för svar!

Skillnaderna tror jag står beskrivna på Apples hemsida och Wikipedia. Men om jag inte hade varit i absolut behov av Logic just nu så kanske jag hade väntat. Jag tror att det inom en inte alltför avlägsen framtid kommer en ny version av Logic Pro med sänkt pris och att Logic Express skrotas, precis som med Final Cut.

Jo jag kikade in där, har googlat en del på det men inte riktigt hittat vad jag är ute efter. Vill ha någon som kan beskriva skillnaderna, förslagsvis någon som gått från express till studio. Men nu när du säger sådär så kan jag hålla fast lite längre i cubase, känns det som. Tack för snabbt svar!

Då vet jag inte riktigt hur du läste... Saxat från Wikipedia:

Citat:

Logic Pro and Express share most functionality and the same interface. Logic Express is limited to two-channel stereo mixdown, while Logic Pro can handle multichannel surround sound; Logic Express also lacks support for TDM/DAE systems, high-end control surfaces and Distributed Audio Processing. Both can handle up to 255 audio tracks, depending on system performance (CPU, hard disk throughput and seek time). Logic Express 8 comes with 36 software instruments and 73 effect plug-ins, including almost all of those in the Logic Pro Package. Those that it doesn't include are Sculpture, a physical modelling synthesiser; the "vintage" instruments (the EVB3 tonewheel organ, the EVD6 Clavinet and the EVP88 Electric Piano), however a cut down version of these are included with the GarageBand instruments; Space designer, a convolution reverb effect; and delay designer, an advanced delay effect.

Måste ha missat det helt, känns lite klarare nu faktiskt.

1
Bevaka tråden