Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stock photo sajt som ser "dokumentär" ut

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Är det någon som känner till om det finns någon stock photo-sajt som har bilder (främst på människor) som inte ser så arrangerade ut utan har en mer dokumentär stil?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-11-06 23:11

Kanske finner något på stock.xchng - the leading free stock photography site, de har nästan 400 000 bilder av varierande kvalitet - många man får använda gratis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-07 07:26

Bland Fotosidans bloggare är det en hel del som fotograferar dokumentärt. Jag skulle tro att flera av dem kan sälja en bild till dig.
Att leta på Fotosidan har dessutom fördelen att motiven i regel är tagna i svenska miljöer. Åtminstone är jag en sådan där petimeter som ryser när jag ser en engelsk vägskylt eller ett amerikanskt dörrhantag (knopp) i bakgrunden på ett foto, när sammanhanget i övrigt är helsvenskt.

Stockphotomedia bildbyrå Sverige Malmö royaltyfria billiga unika arkivbilder med fria rättigheter har en hel del bilder som är av karaktären "dokumentärt" och dessutom finns det en hel del som inte är så "amerikanska"

Förutom ovanstående nämnda, brukar jag ibland kunna ha tur med Mostphotos

Kan du tänka dig att pröjsa lite mer, kan jag rekommendera till exempel Johnér Bildbyrå AB

Tack för alla bra tips!

1
Bevaka tråden