Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bedrägerivarning för länkar till 99.mac / bevakningar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får alltid upp en varningsruta när jag klickar på länken i e-postmeddelandet / bevakningen från 99mac.
Endast dit - inte till någon annan. Vad göra för att få bort denna? Börjar få ont i fingret av allt "klickande"

Ursprungligen av adress@mac:

Får alltid upp en varningsruta när jag klickar på länken i e-postmeddelandet / bevakningen från 99mac.
Endast dit - inte till någon annan. Vad göra för att få bort denna? Börjar få ont i fingret av allt "klickande"

Enklaste sättet är att ta bort Entourage och köra ett någorlunda dugligt program. Outlook för Mac är trots sina brister ljusår bättre. Eller Mail.

Ursprungligen av pmarriott:

Enklaste sättet är att ta bort Entourage och köra ett någorlunda dugligt program. Outlook för Mac är trots sina brister ljusår bättre. Eller Mail.

Det hjälper kanske inte i nuläget - kan ju inte vara ensam om att köra Entourage......eller kanske. I övrigt är väl svaret ungefär som - "Jag har brutit benet och det är svårt att gå. Ta bort det andra också, så blir det lättare att stå"......;)
Får försöka hitta ett sätt själv så länge.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-05 17:09
Ursprungligen av adress@mac:

Det hjälper kanske inte i nuläget - kan ju inte vara ensam om att köra Entourage......eller kanske. I övrigt är väl svaret ungefär som - "Jag har brutit benet och det är svårt att gå. Ta bort det andra också, så blir det lättare att stå"......;)
Får försöka hitta ett sätt själv så länge.

Din "liknelse" var väldigt dålig. Det blir ju inte bättre av att kapa av ett ben till. Men du får det mycket bättre om du uppgraderar till Outlook för Mac, eller kör Mail.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-11-05 18:02
Ursprungligen av kenjon:

Din "liknelse" var väldigt dålig. Det blir ju inte bättre av att kapa av ett ben till. Men du får det mycket bättre om du uppgraderar till Outlook för Mac, eller kör Mail.

Att kapa av det andra benet i detta fallet blir väl att börja hänga på PC för alla istället.

Jo, du är ensam om att köra Entourage

Microsoft har väl svartlistat allt som innehåller "mac" i namnet?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-11-06 18:47

Av dom ganska dåliga kommentarerna kan man nog sluta sig till att ingen här har någon aning varför.

Det enda jag kan komma på är att du har någon spam-regel i Entourage, kolla noga i inställningarna.
Sen kan ju en anledning att ingen kan svara är att det faktiskt är väldigt få avancerade användare som kör Entourage, dvs dom som kanske kunde svarat.

Ursprungligen av Creops:

Av dom ganska dåliga kommentarerna kan man nog sluta sig till att ingen här har någon aning varför.

Det enda jag kan komma på är att du har någon spam-regel i Entourage, kolla noga i inställningarna.
Sen kan ju en anledning att ingen kan svara är att det faktiskt är väldigt få avancerade användare som kör Entourage, dvs dom som kanske kunde svarat.

Det var väl inte bättre än något annat svar i tråden?

Google fungerar bra för att få ett svar (Anti-Phishing); Entourage 2008

Ursprungligen av keptang:

Det var väl inte bättre än något annat svar i tråden?

Google fungerar bra för att få ett svar (Anti-Phishing); Entourage 2008

Tack för länken - den var bra - och löste problemet direkt. Synd att jag själv inte hittade den för några dagar sedan. Hade sparat mycket jobb.

Har inte varit vid datorn på några timmar - blir så ibland. Tack igen.

Ursprungligen av Creops:

Av dom ganska dåliga kommentarerna kan man nog sluta sig till att ingen här har någon aning varför.

Det enda jag kan komma på är att du har någon spam-regel i Entourage, kolla noga i inställningarna.
Sen kan ju en anledning att ingen kan svara är att det faktiskt är väldigt få avancerade användare som kör Entourage, dvs dom som kanske kunde svarat.

Håller helt med dig i första stycket. Man förväntar sig inte svar som "köp nytt - inget att ha - skyll dig själv och byt snarast. Dom "svaren" kan man ju själv lista ut och ger ju inte mig hjälp på kort sikt med problemet. Har kört Office programmet för Mac så länge det funnits - gammal vana med andra ord. Får väl se om jag importerar allt till Mail och kör dom jämsides ett tag för att se.
Tipsen du gav har jag "rotat i" utan resultat - det var därefter jag ställde "min dumma fråga" här på forumet. Har kört mac i 25 år nu - så jag har hyfsad koll på mina grejor - men ibland går man bet.
Tack för svaret för att du försökte i alla fall.

Ursprungligen av adress@mac:

Håller helt med dig i första stycket. Man förväntar sig inte svar som "köp nytt - inget att ha - skyll dig själv och byt snarast. Dom "svaren" kan man ju själv lista ut och ger ju inte mig hjälp på kort sikt med problemet. Har kört Office programmet för Mac så länge det funnits - gammal vana med andra ord. Får väl se om jag importerar allt till Mail och kör dom jämsides ett tag för att se.
Tipsen du gav har jag "rotat i" utan resultat - det var därefter jag ställde "min dumma fråga" här på forumet. Har kört mac i 25 år nu - så jag har hyfsad koll på mina grejor - men ibland går man bet.
Tack för svaret för att du försökte i alla fall.

Jag länkade ju till svaret varför Entourage varnar för det för flera timmar sen.. Inlägg 9.

Tog 5-10 sekunder att hitta det..

Vad händer om du lägger in 99mac - Senaste nytt från Macvärlden i listan över "Säkra domäner" i Verktyg/Skräppostskydd...?

Dock inte säkert att spamfiltret och antiphishingskyddet kommunicerar med varandra, så det kanske inte alls gör någon skillnad.

edit: Sent ute. Det löste sig visst medan jag satt och grävde i entourageinställningarna...

1
Bevaka tråden