Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket verktyg i helskärmsläge?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag jobbar gärna med photoshop utan alla paneler så att jag kan tillgodogöra mig så mycket skärmyta som möjligt (jag har alltså tryckt TAB för att få bort panelerna). Finns det något tillägg eller inställning som gör att man kan se vilket verktyg man använder för tillfället? Typ en growl-ruta som ploppar upp så fort man byter verktyg?
Ett exempel kan vara när jag gör "selections". Jag använder då ex. Lasso verktyget, men vill ibland använda polygonal lassot. Musmarkören ändras ju inte då, men jag skulle ändå vilja veta vilket verktyg jag använder, utan att plocka fram panelerna. Jag använder "precise" istället för vanliga musmarkören.
Tips?

Senast redigerat 2011-11-06 12:49

Om du har en iPad kanske detta skulle kunna vara något: Adobe Nav for Photoshop CS5 | Photoshop.com

Skapa en egen arbetsyta, och du kan till och med ta bort menyalternativ du aldrig använder. Allt för att effektivisera! För att hoppa mellan verktyg under samma, tryck på Skift samtidigt som bokstaven. Med Skift-L växlar du mellan de tre lassoverktygen till exempel.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-11-06 20:05

Om du inte vill använda Skift så gå in i "Preferences-> General" och kryssa av "Use Shift Key for Tool Switch".
Längst ner i det öppna dokumentet eller bilden kanske man ska säga så finns en svart pil som pekar mot höger, klicka på den och välj "Current Tool" så visar det namnet på valt verktyg.

1
Bevaka tråden