Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OCZ Agility 3 orsakar ständiga badbollar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-05 23:57

Ok, slog idag till på en disk av denna modell efter att ha hört "gott" om OCZ på nätet.

Stuvade in den i min Mini 2011 och installerade OS X. Men redan innan OS X - installationen är klar drabbas jag av badbollar. Att öppna Systeminställningarna kan ta allt mellan 1 och 34 sekunder.
Jag har googlat lite lätt på nätet och tydligen är det problem med firmwaren. Så mycket längre än så har jag tyvärr inte kommit eftersom det står så in i helvete mycket överallt. Det är tydligen både PC och Mac-folk som är drabbat. Vissa har stora problem, andra har inga problem alls.

Är det någon god själ på denna sida som är lite insatt i detta och kan ge mig lite tips? Det pratas på olika forum att man ska uppdatera firmware etc. Är det någon som har några bra tips och en överblick över problemet som kan förklara lite kortfattat vad det handlar om?

Mycket tacksam för svar. (Trodde aldrig jag skulle svära över en strulande dator igen, jag hade tyvärr fel, även om detta knappast är Apples grejer som strular)

EDIT: Jag hade firmware 2.08.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-06 06:16

Enligt deras hemsida är senaste firmware-versionen 2.15

  • Medlem
  • 2011-11-06 10:21

Tack onnyt.

Såg en artikel från Sweclockers i morse som bekräftade just det du säger. Jag har nu skruvat isär maskinen och plockat ur disken igen. Hoppas att jag får byta den mot något annat märke som inte har samma problem vad gäller firmware. För ärligt talat tycker jag inte att det är mitt ansvar att rätta till en undermålig produkt. Den ska funka från fabrik, punkt slut.

Ursprungligen av Dalle:

Tack onnyt.

Såg en artikel från Sweclockers i morse som bekräftade just det du säger. Jag har nu skruvat isär maskinen och plockat ur disken igen. Hoppas att jag får byta den mot något annat märke som inte har samma problem vad gäller firmware. För ärligt talat tycker jag inte att det är mitt ansvar att rätta till en undermålig produkt. Den ska funka från fabrik, punkt slut.

Tänk på att firmwareproblemen gäller SAMTLIGA SSD med kontrollerkrets från Sandforce SF-2200-serien (i e många fler märken än just OCZ).

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-11-06 15:21

Jag har bränt två SSD:er

1
Bevaka tråden