Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför får jag inte installera XP i BootCamp?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-11-05 19:34

Efter att jag har skapat min BootCamp-partition så ber BootCamp-assistenten mig att köra in en Windows 7-skiva. Varför kan jag inte välja XP? Jag kör Snow Leopard.

Jag hoppas att detta problem inte redan har diskuterats, hittade iallafall inget när jag sökte.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-05 19:45
  • Medlem
  • 2011-11-05 19:48
Ursprungligen av dtrolle:

Antar att det inte finns mycket att göra. Dock är min dator inte en av de nämnda undantagsmacarna. Den är från tidigt 2008.

Bootcamp4?

  • Medlem
  • 2011-11-05 20:00

Jag har ingen aning. Hur ser jag det?

Starta boot camp assistant och sedan "about".

  • Medlem
  • 2011-11-05 20:04
Ursprungligen av illerG:

Starta boot camp assistant och sedan "about".

Nej, 3.0.4. Irriterande... :/

Ursprungligen av Azwaw:

Nej, 3.0.4. Irriterande... :/

Faktiskt bra egentligen. Den är nämligen kompatibel med Windows XP.

Oberoende vilket skall det inte vara några problem att boota upp från en Windows XP skiva.

  • Medlem
  • 2011-11-05 20:09

Konstigt då att den specifikt ber om en win7-skiva.

  • Medlem
  • 2011-11-05 20:33
Ursprungligen av illerG:

Faktiskt bra egentligen. Den är nämligen kompatibel med Windows XP.

Oberoende vilket skall det inte vara några problem att boota upp från en Windows XP skiva.

Jag hajar inte detta. Går det inte att uppdatera min nuvarande version? Allt jag hittar på Apples hemsida är .exe-filer och då är jag väl i ett moment 22, eller?

Om du har skapat en partition för Windows så boota upp din dator med Windows XP-skivan i.
Håll here option-tangenten och välj sedan skivan.

Formatera rätt och installera. Sedan i Windows startar du upp från din Snow Leopard-skiva och låter den installera alla drivrutiner.
Kör sedan apple uppdateraren så laddar den ned senaste bootcamp vilket är en exekverbar fil (.exe).

Bootcamp assistenten ver. 4 är en del av Lion så därmed kommer du inte kunna uppdatera i OSX.

  • Medlem
  • 2011-11-06 17:48

Ok, en sista fråga bara som jag inte lyckas hitta. Enligt Apples dokument kan jag bara installera 32-bitars XP vilket är korrekt än så länge. Frågan är bara: ska jag då bocka i "open in 32-bit mode" i Boot Camp-assistenten innan jag påbörjar partitioneringen och installationen?

Ursprungligen av Azwaw:

Ok, en sista fråga bara som jag inte lyckas hitta. Enligt Apples dokument kan jag bara installera 32-bitars XP vilket är korrekt än så länge. Frågan är bara: ska jag då bocka i "open in 32-bit mode" i Boot Camp-assistenten innan jag påbörjar partitioneringen och installationen?

Nej, det behöver du inte göra.

1
Bevaka tråden