Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs glasögon säljer också bra

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 10:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 10:58
Citat:

Vill man komplettera sin Steve Jobs outfit så är det bara att köpa ett par Levi's 501, New Balance 991 och en svart polotröja som enligt rykten är av märket St. Croix.

En perfekt manual för alla i reklam/mediabranschen när de tröttnar på att glida runt som folket i Mad Men

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 12:20
Ursprungligen av stile:

En perfekt manual för alla i reklam/mediabranschen när de tröttnar på att glida runt som folket i Mad Men

Vad är det för fel på Mad Men-stilen? Skön.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 12:24
Ursprungligen av xtrem:

Vad är det för fel på Mad Men-stilen? Skön.

Faktiskt inget fel på Mad Men-stilen, tycker också att den är skön.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-06 16:16
Ursprungligen av stile:

Faktiskt inget fel på Mad Men-stilen, tycker också att den är skön.

Saken är ju den att bägge stilarna är snygga. SJ körde minimalism sedan han kom tillbaka till Apple. Tittar man på äldre foton var det kostym.

Mad Men är mer stilig.

Ursprungligen av xtrem:

Vill man komplettera sin Steve Jobs outfit så är det bara att köpa ett par Levi's 501, New Balance 991 och en svart polotröja som enligt rykten är av märket St. Croix.

Så gör man precis motsatsen till vad Steve Jobs tycker att man ska göra:

"Your time is limited, so don't waste it living some else's life!

Don't be trapped by dogma, which is living with the results of other people's thinking.

Don't let the noise of other people's opinions drown out your inner voice.

And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what you truly want to become.

Everything else is secondary!"

Tycker det är riktigt fjantigt att försöka vara som Steve Jobs!!

var mer som steve - försök inte vara som steve! ...huh?!

Ursprungligen av gabriela:

var mer som steve - försök inte vara som steve! ...huh?!

Har jag väl inte sagt!

Jag sa att vad han stod för var att man ska vara sej själv, och när folk försöker vara som honom så är det raka motsatsen, men vissa tänker själva, andra inte...

Ursprungligen av LCR:

Har jag väl inte sagt!

Jag sa att vad han stod för var att man ska vara sej själv, och när folk försöker vara som honom så är det raka motsatsen, men vissa tänker själva, andra inte...

Precis. Bästa sättet att "härma" Steve Jobs är att vara sig själv.

Dock inte sagt att man inte får ha likadana glasögon. Tycker man att man passar bra i dem är det väl bara att skaffa ett par, men det blir bara löjligt om man skaffar dem utifrån någon slags avgudadyrkan (som Steve själv förmodligen hade avskytt).

Ursprungligen av Samuel K:

Precis. Bästa sättet att "härma" Steve Jobs är att vara sig själv.

Dock inte sagt att man inte får ha likadana glasögon. Tycker man att man passar bra i dem är det väl bara att skaffa ett par, men det blir bara löjligt om man skaffar dem utifrån någon slags avgudadyrkan (som Steve själv förmodligen hade avskytt).

Absolut!

Jag hade mycket liknande (danska) ramlösa (frameless inte vattnet) glasögon från ca. 1995/96 och har haft svarta polotröjor sedan långt innan Steve kom tillbaka till Apple (vet ej när han började ha dem).

...men jag har aldrig ägt ett enda par blå jeans i hela mitt liv!! fast har visserligen länge använt svarta Levis 501...

Beundrar vissa människor, men härmar ingen!

påminner lite om John Lennons glasögon...

Ursprungligen av ;:

"Your time is limited, so don't waste it living some else's life!"Don't be trapped by dogma, which is living with the results of other people's thinking.Don't let the noise of other people's opinions drown out your inner voice.And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what you truly want to become.Everything else is secondary!"Tycker det är riktigt fjantigt att försöka vara som Steve Jobs!!Håller med!Minst lika fjantigt som att alla går omkring med sextiotalsbrillor à la Madmen! ;)Tyvärr är vi människor mer flockfår än vi gärna vill tro...

Ursprungligen av jockeapa:

Tyvärr är vi människor mer flockfår än vi gärna vill tro...

Inte vi som inte vill vara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 14:53
Ursprungligen av ;:

"Be like Mike"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-05 23:39
Ursprungligen av ;:

Har själv burit svarta 501'or sedan 1986... skulle dock aldrig, aldrig bära ett par blå.

Ursprungligen av ;:

Att använda sådana brillor nu, är lika klokt som att skaffa Hitler-mustasch. Man kommer utan tvekan få höra att det känns igen från någon annan...Och ja, Lennon hade liknande. Och vi vet ju vad Stevan tyckte om honom!

Så sant som det är sagt…

We are all individuals! - YouTube

1
Bevaka tråden