Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför syns inte Adobe forumet på Forumhome längre?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger. Jag vet att detta egentligen inte har med just det här forumet att göra, men det är dumt att man inte längre kan se om det kommit nya inlägg just i den här undersektionen direkt på huvudsidan för forumet.

Vi flyttade ner ett antal forum "en nivå" för att forumsidan skulle bli kortare. Ska vi ändra på det?

Ursprungligen av Björnström:

Vi flyttade ner ett antal forum "en nivå" för att forumsidan skulle bli kortare. Ska vi ändra på det?

Jag hade inte hunnit märka förändringen förrän jag läste tråden (har bokmärkt "dagens" som startsida för 99), men när jag ser resultat får nog svaret bli "ja". Håller med TS att det blir svårare att överblicka trots kortare lista.

Jag tycker att det var bättre som det var, där jag direkt kunde se om något nytt kommit i Adobeforumet (som denna tråd handlade om - men nu när den är flyttad så är rubriken luddig).

Förslag: Adobe-sidan har egen RSS-länk. Lägg in ett RSS-bokmärke i Safari. Då ser du när det finns nya trådar utan att behöva jaga manuellt.

Använder inte RSS - känner mig stressad av sånt.

Ursprungligen av CyberPet:

Använder inte RSS - känner mig stressad av sånt.

Ett alternativ är att göra ett bokmärke direkt till Adobeforumet.

I stället för att gå till:
http://www.99.se/forum/

...så går du till:
http://www.99.se/adobe/

...så ser du om där har kommit något nytt i den forumdelen.

Och ett annat alternativ är att använda "Dagens inlägg" eller "Nya inlägg", så ser du om där finns någon Adobe-tråd bland de senaste.

Jag använder inte Safari, för det är en så dålig browser, för närvarande

Man kan ha RSS-bokmärken i Firefox också, om man gillar den webbläsaren bättre.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Man kan ha RSS-bokmärken i Firefox också, om man gillar den webbläsaren bättre.

Det gör jag inte –.den är ännu sämre Min smågnälliga protest bygger dock på att det krävs "workarounds" som bygger på specifika browser-funktioner, dvs. precis som sajter som byggs/byggdes enbart för Internet Explorer.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-10-29 22:39

Adobe syns alltså inte längre på forumets startsida. Jag gillar't inte, men jag kan vänja mig. Trots allt händer där inte så mycket som det gjorde förr.

Känns som Adobe-underforumet kommer att dö ut lite, och det känns dumt.

RSS-läsare

Jag hänvisar till DNs artikel om RSS. Där nämns ett flertal mjukvaror man kan använda.

http://www.dagen.se/dagen/RSS.aspx

Relaterat till detta så saknar jag "rapporterade trådar" under moderatorsforumet på första sidan. Vill man gå in där måste man numera gå omvägen via moderatorsforumet.

Jättefina idéer pojkar, men för mig är RSS och bokmärken en omväg när jag redan är på forumet. *muttrar* Det var bättre förr.

Ursprungligen av CyberPet:

...en omväg när jag redan är på forumet...

Om du redan är på forumet, vad är det för skillnad mellan att:

- klicka på "Forum" i huvudmenyn, och scrolla ner till "Mjukvara - Adobe", som du gjorde tidigare för att ha koll på om där hade kommit något nytt.

och att:

- klicka på ett bokmärke som leder dig till Adobe-forumet
eller
- klicka på "Dagens inlägg", och scrolla lite och kolla om där finns några trådar från Adobe-forumet

Jag säger inte att det var rätt att "gömma" vissa forumdelar. Jag säger bara att det finns andra alternativ som är precis lika enkla.

Jesper, klart det är en omväg att klicka Övriga mjukvara > Adobe, istället föra att klicka direkt på Adobe i indexet för att kolla om det kommit några nya inlägg.

Jaha, fri tolkning av förslagen, tydligen...

Jag har aldrig påstått att du ska klicka "Övrig mjukvara --> Adobe" varje gång du vill titta där.

Mina förslag var:
- göra ett bokmärke till Övrig mjukvara - Adobe. Då blir det bara ett klick varje gång du vill kolla Adobe-forumet.
- eller använda Dagens inlägg eller Nya inlägg för att se om det fanns nya Adobe-trådar.

Gäller ju att komma ihåg den länken då.... när jag ändå kollar 2-3 andra forum också.

Ursprungligen av CyberPet:

...kollar 2-3 andra forum också...

Då kommer här ytterligare ett tips för att förenkla det hela:

Lägg bokmärke direkt till "rätt sida" på de olika forumen.
Samla dessa bokmärken i en mapp.
Klicka på den mappen i bokmärkesraden och välj "Open all in tabs", så öppnas alla bokmärkena i var sin flik - samtidigt - med ett enda klick.

Funktionen "Open all in tabs" finns i Firefox, och jag använder den väldigt ofta. Vet inte hur det är i andra webbläsare.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Funktionen "Open all in tabs" finns i Firefox, och jag använder den väldigt ofta. Vet inte hur det är i andra webbläsare.

Finns i Chrome också.

Jag använder endast nya inlägg samt dagens inlägg, då får jag en snabb överblick på allt som händer på sidan, oavsett forum.

Sämre...

Ursprungligen av Chaosstar:

Sämre...

Syftande på vadå?

Det var bättre då man kunde klicka på Adobe-forumet direkt via första sidan och inte behövde klicka in på övrig mjukvara först.
Det ändrades nyss och är störande och sämre.

Nu har det gått ett tag och jag glömmer mer eller mindre alltid kolla Adobe-forumet.
Ändrar ni inte tillbaks så kan ni lika gärna ta bort det, för det kommer dö.

1
Bevaka tråden