Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge räcker batteriet på ett trådlöst tangentbord?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa in en Mac Mini som farsan ska ha på firman. Han använder inte datorn särskilt mycket.

Hur länge kan man räkna med att batteriet i ett trådlöst tangentbord räcker?

Handlar det om några månader, ett år eller flera år?

Det känns ju dumt om det inte räcker så länge, och han inte använder datorn så ofta. Då blir det nästan att man får köpa nya batterier så fort man ska använda datorn.

Några rekommendationer?

Har du alltid dator och tangentbord igång så räcker de några månader (vi snackar ju vanliga R6, inga superpresterande grejer). Men är inte datorn igång så går ju tangentbordet ner i vila och räcker längre. Eller stänger du bara av tangentbordet. Annars kan du ju bara köpa uppladdningsbara batterier, t ex dessa.

Det känns ju som ett minimalt problem, vad kostar ett tiopack batterier på IKEA...?

Bytte för första gången i september efter inköpet i typ mars. Räcker ett halvår med andra ord.

Välj annars det trådade fullstora bordet. Alltid trevligt med nummertangenter.

  • Medlem
  • 2011-11-04 15:53

Tips: Energizer Ultimate Lithium!

Jag har dissat lågprisbatterier och kört på dessa ett par år nu. Vilket som är billigast vet jag inte, men detta är garanterat bekvämast.

Jag har loggat mina batteribyten:
9/2 - 27/4 med 25% kvar
27/4 - 20/8 med 19% kvar

För övrigt så är det inte ETT batteri i det trådlösa tangentbordet, utan TRE batterier...

Ursprungligen av bobbosan:

För övrigt så är det inte ETT batteri i det trådlösa tangentbordet, utan TRE batterier...

De som är äldre än två år använder tre, ja. De som är från oktober 2009 och framåt klarar sig på två.

Okej, tack för bra svar. Nu vet jag ungefär hur länge det räcker. Ska väga för- och nackdelar mot varandra när jag handlar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-04 23:54

Har inte så där bra koll på mina batterier, men min mac mini står på dygnet runt. Och kan väll känna att det handlar nog runt 4 - 6 månader för batterierna i tangentbordet.

På detta tangentbordet har jag i princip bara kört på lågprisbatterier typ netonnet och ikea. Så jag kan inte säga hur stor skillnaden på detta tangentbordet. Men när jag köpte mitt första trådlösa Logitechs DiNovo så kommer jag ihåg att bensinmackens lågprisbatterier höll i 3 dagar medans Duracells höll i någon månad.

Så tror nog att där kan vara rätt stor skillnad faktiskt.

1
Bevaka tråden