Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tunnare MacBook Pro 15" på väg?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 18:13
Ursprungligen av ;:

Vågar vi hoppas på att Apple tar tillfället i akt och sätter i mer batteri, när man helt enkelt tar bort SuperDrive och därmed frigör utrymme?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Vågar vi hoppas på att Apple tar tillfället i akt och sätter i mer batteri, när man helt enkelt tar bort SuperDrive och därmed frigör utrymme?

Jag misstänker att en försvarlig del av volymen som SuperDriven och 2,5"-disken (för den är ju också att räkna som dödsdömd) tar upp ersätts med ingenting. Jag tror det blir en ganska rejäl bantning och att batteriet får ungefär samma kapacitet (11" har 35 Wh, 13" har 50, så någonstans kring 70 borde vara rimligt i ett 15"-chassi).

Ja en batteritid på 10h hade varit gött!

Hoppas det inte blir en Air edition och att MBP 15 läggs ner, utan att apple fortsätter med MacBook Pro och kommer med ny design här med. Gärna nya GPU från AMD 7600M serien. Samt att cd/dvd försvinner från MBP.

Jag tror inte att en nydesignad 15" kommer att heta Air, blir liksom bara löjligt att försöka marknadsföra något med den skärmstorleken som ultraportabelt. Skulle jag gissa på något så vore det en Pro som är prioriterad mot prestanda, men där mekanisk hårddisk och annat gammalt krafs rensats bort. Typ, någonstans mitt på skalan mellan Air-tjocklek och bojsänket vi har nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-31 20:55

För min del känns det som det räcker med den batteritid som finns nuvarande datorer. Behöver jag mer tar jag med en laddare.

För MacBook Pro ska ha bra spec och framförallt bra GPU annars kallar jag det inte för Pro!

Ni vet väl att namnet är ledigt nu om de tar bort både Pro och Air-suffixen. MacBook: 3 skärmstorlekar, annars identiskt. Duger det inte kan du ju alltid köpa en Dell. Och 17-tummaren är nog rätt dödsdömd på sikt, speciellt nu när Thunderbolt finns.

Har inte med saken att göra. Jag funderar över om inte MacBook Air är på väg att ta över MacBook Pro segmentet. Detta kan leda till att vi får sämre GPUer i maskinerna jämfört med dagens MBP. Hade jag vilja ha en Dell så hade jag köpt en sådan, jag vill ha mac och inte Pc.

Ursprungligen av ;:

samtidigt som rykten om att mac-pro läggs ner?det vore ologiskt att släppa pro-segmentet! jag vill gärna byta min 13" mbp mot en 15" mac book air (fast med pro specs).

Well, MacBook Air är för mig synonym med low power och inte för Pro!

Ursprungligen av Hunter78:

Well, MacBook Air är för mig synonym med low power och inte för Pro!

Det vore dessutom väldigt konstigt om det helt plötsligt skulle betyda något annat än ultrakompakt och strömsnål, så Air lär nog förbli Air. Annars vore det väl som om Toyota skulle börja kalla nånting med V8-motor för Prius, blir liksom bara förvirrande.

Det här ska heller inte förväxlas med att Mac Pro eventuellt läggs ner. Den har senaste fem åren varit en übersmal nischprodukt som den stora majoriteten proffs aldrig ens kommer i kontakt med, medan MBP är rena stapelvaran i just de kundsegmenten. Det finns ingen som helst business i att lämna en sådan produktnisch tom, så något motsvarande MBP blir definitivt kvar.

Nu pratar vi om Apple då vet man aldrig vad de gör!

Ny MBP 15 kommer väl inte förrän Ivy Bridge är ute.

Det innebär att en ny MBP och MBA skulle kunna komma i Mars/April 2012.

1
Bevaka tråden