Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Office 2008 från 12.0.0 och framåt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har köpt en ny imac, försökte mej på att migrera allt från min minimac vilket inte blev nån höjdare - entourage fungerar inte. Slängde ut office 2008 och installerade om. Nu kan inte entourage läsa min huvudidentitet för det är en för gammal version. Försöker uppdatera till 12.1.0 för att fortsätta med alla uppdateringar. Men får till svar att jag inte kan uppdatera för en version som behövs fattas. Hittar inga fler versioner på office för mac sidan. Vad gör jag nu????

Är det ingen här som har drabbats av det här?? Hittade det här http://www.officeformachelp.com/2011/07/install-office-2008-on-lion/ Men jag får det inte att funka...... Skulle behöva nån hjälp!!!

Uttalanden som "entourage fungerar inte", "en version fattas" och "får det inte att funka" är inte till så stor hjälp för den som vill försöka hjälpa.

Du måste berätta exakt vilka steg du har gjort, och exakt vilka felmeddelanden (och andra symptom) du fått - utan att utelämna det minsta lilla.

Jag började med att flytta över alla program från min gamla mac via flyttassistenten förra onsdagen. Då fungerade alla officeprogram som vanligt. Sen får jag konstiga fel i andra program (redovisningsprogram) och jag upptäcker att det är fel med behörigheterna - jag kan bara läsa på flera ställen. Kontaktar applesupporten som hjälper mej att skapa en rootanvändare för att ta bort den felaktiga användaren och flytta till en ny. Då går det inte att ta bort min användare och supporten vet inte vad som är fel. Till slut kommer de på att man inte kan flytta från 10.5.8 till 10.7 (fast det står så i instruktionerna) så deras lösning är att jag uppgraderar till 10.6.8 på min gamla mac och sen flyttar över alltihop igen. Det gjorde jag igår. När jag då öppnar entourage får jag meddelandet "Det går inte att öppna denna identitet med den här versionen av Entourage". Försöker jag öppna excel får jag svaret:

Jag har installerat om Office från skiva med version 12.0.0. Jag har reparerat databasen men får samma svar i alla fall. Eftersom jag tolkar det som att identiteten är skapad i en senare version så måste jag uppdatera office för att få det att fungera.Körde autoupdater och fick hem en uppdatering till 12.1.0 men när jag ska ladda in den får jag upp:

Och där sitter jag fast. Hittade att det fanns en uppdatering som ska uppdatera autoupdatern, den har jag kört men det ändrade ingenting.

Ursäkta om jag uttryckte mej dåligt förut men jag har lätt panik eftersom det tagit mej 4 arbetsdagar nu att jollra med den här datorn och fortfarande kan jag inte jobba eftersom office inte fungerar. Har ringt både office-support och Apple-support men ingen verkar intresserad av att hjälpa till.:'( Har ingen aning om vad jag ska göra härnäst och har ingen att be om hjälp och inget funkar som det ska.

Jag hade nog struntat i att föra över den gamla Office-identiteten så tidigt i processen.

Först installera Office, och lägga upp en ny identitet.
Sedan installera alla tillgängliga uppdateringar till Office - först den senaste AutoUpdate, sedan 12.1, 12.2, osv.
Kolla så att alla Office-programmen fungerar.
Sedan flytta in den gamla Office-identiteten.

Jag tog helt enkelt och avinstallerade office, installerade det på nytt. Tog bort huvudidentitet och då kunde jag uppdatera fram till 12.3.1. Sen la jag tillbaka den gamla huvudidentiteten och nu verkar allt fungera - peppar, peppar...!!

Förlåt här kommer en till som strulat med Entourage och 2008...!
Vad händer om man avinstallerar Office paketet med alla mina Office filer ...och om-installerar från början igen...?

Ursprungligen av Håkan Jedemark:

Förlåt här kommer en till som strulat med Entourage och 2008...

Vad innebär "strulat"? Har du exakt samma problem som trådskaparen, eller är det något annat problem?

Ursprungligen av Håkan Jedemark:

Vad händer om man avinstallerar Office paketet med alla mina Office filer ...och om-installerar från början igen...?

Ja, det som händer då är att man har en ny färsk installation av Office i sin dator.

Dumt svar, kanske. Men jag förstår tyvärr inte vilken typ av svar du förväntar dig på en så luddig fråga...

Tack Jesper -helt ok - det är samma problem och för att finna tillbaka till min databas så förstår jag att en ny installation av Office är ett måste men min oro gällde vad som för de office filer som ev inte hamnar på en backup disk eller minne ...

Ursprungligen av Håkan Jedemark:

...min oro gällde vad som för de office filer...

Vad menar du med "office filer"?
Menar du de dokument du har skrivit/skapat/sparat i t.ex Word eller Excel?
Eller menar du inställningsfiler till de olika Office-programmen?
Eller menar du kanske någonting helt annat?

Ursprungligen av Håkan Jedemark:

...som ev inte hamnar på en backup disk eller minne...

Och hur ser dina backup-rutiner ut? Time Machine? Kloning? Någon annan metod?

Det är lite svårt för oss att stilla din oro kring vad som eventuellt inte hamnar på en backup, när vi dels inte vet vilka filer du menar, och dels inte vet hur du har tänkt ta backupen.

1
Bevaka tråden