Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på iPhoto Library och iPhoto-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-02 09:39

Jag håller på med backup av min hårddisk och ser att jag har en "fil" som heter iPhoto Library och en som heter iPhoto-bibliotek. Den förstnämnda är på 34,85 GB och den andra på 52,73. Vilken av dessa används? Är det någon jag kan slänga? Kommer givetvis ta backup på båda, men det känns onödigt att ha antingen 34,85 eller 52,73 GB som bara ligger på min MBP.

Använder OS X Lion 10.7.2 samt iPhoto 11 version 9.2.1.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-02 12:51

Håll nere Alt när du startar iPhoto, så kan du välja olika bibliotek. Kolla i vart och ett av dem, troligen har de olika bilder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-02 14:56
Ursprungligen av kenjon:

Håll nere Alt när du startar iPhoto, så kan du välja olika bibliotek. Kolla i vart och ett av dem, troligen har de olika bilder.

Ska testa detta. Går det att på något sätt "slå ihop" dessa två bibliotek till ett i så fall?

Om man gör en sökning på Apple Discussions: https://discussions.apple.com/search.jspa?resultTypes=&dateRange=all&peopleEnabled=true&q=merging+iphoto+libraries&containerType=&container=&containerName=&username=&rankBy=relevance&numResults=15
så får man fram följande svar: använd iPhoto Libarary Fat Cat Software om man inte manuellt vill greja med det här verkar det som.
Har själv ett library i Aperture men även i ett iPhoto som jag förde över till Aperture. Bibliotek tenderar ju att bli stora, så jag funderade lite på andra vägen och att syncka...så jag snubblade över det här som kanske kan hjälpa dig, inte mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-02 17:28

När jag håller inne "ALT" så visas bara iPhoto-bibliotek. iPhoto Library finns inte med?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-03 14:14

Inte ens om du väljer Annat bibliotek, och visar var det ligger?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-04 00:01
Ursprungligen av kenjon:

Inte ens om du väljer Annat bibliotek, och visar var det ligger?

Nej, det var helt puts väck. Nu finns det inte ens om jag tittar "vanligt" i mapparna... Men jag har inte fått 34,85 GB mer utrymme, så någonstans gömmer filen väl sig?

Du skall bara ha en av dem, förr hette det alltid "iPhoto Library" oberoende av land men i nyare versioner av programmet så heter det så på Engelska och "iPhoto-bibliotek" på Svenska.

1
Bevaka tråden