Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofonen slutade att fungera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Degerfors
  • 2011-11-02 11:28

Helt plötsligt har jag inte längre någon fungerande mikrofon i min 24" iMac med Lion. För några dagar sedan när jag skulle använda Skype så hörde personen inte mig. Jag har använt Skype innan utan problem, men så helt plötligt fungerar inte mikrofonen.

Jag har stängt av datorn, dragit ut sladden. Jag har nollställt pram. Men den reagerar inte alls i systeminställningarna. Vad göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-02 15:17

Prova att skapa en ny användare och se om felet kvarstår.
I värsta fall, installera om OS X.
Om inte ovanstående hjälper är det troligen ett hårdvarufel. Jag skulle köpa ett USB-headset och använda det istället, du får mycket bättre ljud, mindre eko och minskad risk för rundgång.

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2011-11-05 14:01

Jag har inte gjort någonting alls och nu, några dagar senare, fungerar mikrofonen... Mycket märkligt. Vi får väl se om den beslutar att sluta fungera igen.

Edit: Dagen därpå fungerade den inte, Idag fungerar den -än så länge. Mikrofonen lever sitt eget liv...

Edit 2: Näpp! Nu fungerar den inte igen. Ingen respons alls i ljudinställningarna. Startade om, rensade pram, drog ur kontakten en stund, startade om igen. Ingen respons. Det här är något jag förväntar mig från Windows, men i MacOS... Vad är det som ställer till dessa problem?

Senast redigerat 2011-11-08 18:05
1
Bevaka tråden