Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns koden för iWeb?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2011-11-02 10:17

Jag sitter och försöker bygga en så personlig sida som möjligt i iWeb.
Ett av stegen för detta är att jag vill fixera bakgrunden från scrollningen.

Jag har hittat vilken kod ja ska lägga in, men vet någon vart jag hittar "kod dokumentet"?

Tacksam för tips och trix!!

Om jag minns rätt

ctrl-klickar på iWeb-programmet och välj "Visa paketer" så ser du allt innehåll
Tänk bara på att du riskerar att inte kunna fortsätta använda iWeb för webbplatsen efter att du gjort det

Ett annat sätt är att exportera sidan, fixa ändringen i vanligt redigeringsprogram (Smultron, TextWrangler etc) och skicka upp det via ftp. Nackdelen är att du måste göra så varje gång du uppdaterat sidan.

  • Medlem
  • Borås
  • 2011-11-02 13:45

hmm, de verkar ju som en nackdel att göra så. Fick det inte heller att funka så det var ju bra med den saken. Jag har läst runt lite på nätet och på flera forum skrivs det om att man ska gå in i en fil via Finder, m,m m,m och hitta html filen den vägen och ändra där. vet du nått om det?

Jag har löst det genom att publicera sidan, och ändra i den html-koden.

/M

Jag håller på Husaby som använde rätt ord "publicera"

Annars som svar på din fråga att se innehållet i finder. Öppna iWeb enligt ovan (du får då upp allt i ett finder-fönster) du kan sedan använda sökrutan i finderfönstret och bara söka på vad som finns i iWeb. Men varningen kvarstår - du kan inte veta om du kommer att kunna redigera sajten igen i iWeb

Kolla in länken nedan som tipsar om två sätt. Det ena i linje med tipsen ovan, med nackdelen att proceduren måste upprepas om man publicerar på nytt från iWeb (skulle iofs kunna automatiseras med AppleScript&Textwrangler). Det andra tar hjälp av iWeb Enhancer, men med begränsningen att man visserligen enkelt kan lägga till kod men inte ändra i iWeb-kod.

The Nerd Sqwad: Editing and adding html in iWeb is easy!

1
Bevaka tråden