Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av Lenovo A60 eller P70?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-30 12:42

Är det någon som har erfarenhet av att använda Lenovo A60 eller P70 mobiltelefoner. Det är alltså Android-telefoner som kan ta dubbla sim-kort. Jag är less på att alltid släpa omkring på två telefoner, jobb+privat, så jag ser detta som ett alternativ.

Det jag skulle vilja veta är:

1) Hur enkelt är det att växla sim-kort när man ringer. (Samsung hade en telefon där man var tvungen att starta om telefonen för att kunna ringa med det ena eller andra kortet, det vill inte jag.)

2) Hur funkar det med att synka med Macen (iCal, Apple Mail, adressboken etc.). Behöver man en massa extra programvaror etc.

dubblasim.se är det som säljer dessa i Sverige.

Ursprungligen av Gunnar B:

Är det någon som har erfarenhet av att använda Lenovo A60 eller P70 mobiltelefoner. Det är alltså Android-telefoner som kan ta dubbla sim-kort. Jag är less på att alltid släpa omkring på två telefoner, jobb+privat, så jag ser detta som ett alternativ.

Det jag skulle vilja veta är:

1) Hur enkelt är det att växla sim-kort när man ringer. (Samsung hade en telefon där man var tvungen att starta om telefonen för att kunna ringa med det ena eller andra kortet, det vill inte jag.)

2) Hur funkar det med att synka med Macen (iCal, Apple Mail, adressboken etc.). Behöver man en massa extra programvaror etc.

dubblasim.se är det som säljer dessa i Sverige.

Hej Gunnar,

Jag har en Lenovo A60 och är mycket nöjd, den uppnår mitt ändamål med just att slippa springa runt med två telefoner alltid.

1) Det är mycket enklelt, när du ringer ett samtal får du en popup ruta där du väljer vilket simkort du ska ringa ifrån.

2) Det är likaså väldigt enkelt att synka kontakter, mail och kalender. Man kan synkronisera alla sorters mailkonto. Själv har jag 4 stycken samtidigt på telefonen. Ett exchange, två Gmail och ett pop3 konto. Det fungerar precis som på alla andra Android enheter.

För att se hur det fungerar kan du kolla på filmen:
Lenovo LePhone A60 Android 2.3 Dual Sim - YouTube

Där kan du se svar på båda dina frågor.

Min arbetskollega köpte en A60:a nyligen. Jag har lekt lite med den och är förvånad över hur väl integrerat stödet för de två korten är. Det är verkligen genomtänkt. Mycket frestad att köpa en själv, fast jag egentligen hade bestämt mig för en Nexus Galaxy.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-02 11:41
Ursprungligen av Gunnar B:

Jag är less på att alltid släpa omkring på två telefoner, jobb+privat [...]

Om du är egen företagare eller kan påverka din arbetsgivare så finns det en enkel lösning genom delad faktura. Man slår ett prefix framför numret när man ringer privat så får man en separat faktura på de samtalen.

Ursprungligen av planB:

Om du är egen företagare eller kan påverka din arbetsgivare så finns det en enkel lösning genom delad faktura. Man slår ett prefix framför numret när man ringer privat så får man en separat faktura på de samtalen.

Det du inte uppnår med det är att du inte kan ha två nummer. T.ex. om du redan har ett privat nummer som alla känner till som du vill behålla och är tvingad att ha en tjänstetelefon också. En annan fördel är att du enkelt kan inaktivara det ena simkortet när man är ledig eller på semester så man inte blir störd på arbetsnumret.

Plus att det är bökigt med att hålla på att lägga in prefix före varje samtal när man redan har alla kontakter i adressboken. Tror inte många orkar använda det. Många företag hade tjänat på att erbjuda telefoner med dubbla simkort till sina anställda tror jag

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-02 17:45
Ursprungligen av knulfie:

Många företag hade tjänat på att erbjuda telefoner med dubbla simkort till sina anställda tror jag

Hade fler telefoner haft dubbla sim-platser hade det ju underlättat betydligt. Och visst är delad faktura ovanligt. När jag beställde det hade de inte hört talas om det i butiken och knappt kundtjänst heller... Men för mig funkar det bra.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-11-03 17:43

Jag tackar för svaren.
planB, i mitt fall har jag redan ett privat nummer som alla känner till. Dessutom vet man ju inte på kvällar/helger om det är privat eller jobbrelaterat om man bara har ett nummer.

Nu blev jag ännu mer sugen på Lenovo. Nu ska jag bara försöka klura ut hur man på enklaste sätt synkar Macen med Andriodtelefoner.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-11-05 12:34
Ursprungligen av Gunnar B:

Nu blev jag ännu mer sugen på Lenovo. Nu ska jag bara försöka klura ut hur man på enklaste sätt synkar Macen med Andriodtelefoner.

Via ett gmail-konto (för mail och kontakter - även om jag aldrig fick till nån fungerade lösning för exchange-servern på jobbet).
Musik och bilder får du synka genom monterad enhet -> dra och släpp. Finns mig veterligt ingen annan lösning idag.

Hoppas deras telefoner håller bättre än deras datorer. Jag har jobbar rätt ingående med Lenovo-datorer och de lämnar mycker att önska.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-11-08 20:34

Christian S, jag hoppas du inte menar Thinkpad W520 Quad Core i7?
Jag är helnöjd med den i kombination med w7 64bit och 8GB RAM + SSD.

Detta efter byte av moderkortet..

1
Bevaka tråden