Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora svarta inplastade pallar skickas från Apple till återförsäljarna

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-31 22:56

Jag jobbar på en av de största återförsäljarna av Apple i Sverige.

Och det har kommit in massor med inplastade pallar ifrån Apple som vi INTE får öppna förens de gett oss OK!.. de är inplastade på ett sätt så man inte kan tjuvkika heller.

Vad sjutton kan det vara?

Nya Macbooks brukar skickas så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-31 23:07

Men vi har inte haft det så innan.. Dem uppdaterade MacBook Pro nu nyligen, inte så att vi fick dem innan dem ändrades utan efter snarare sagt. Samma med iPhone 4S, och när de uppdaterade Macbook Air i somras.

Kan med andra ord säga att vi aldrig vart med om att vi fått inplastade pallar ifrån dem innan

Jag menade såklart när det är inför en release utav något nytt.

Spännande.

Edit: Googlade lite, det har hänt förr http://www.electronista.com/articles/11/02/20/new.macbook.pro.may.reach.apple.stores.in.secret/

Marknadsföring via sociala medier?
Undrar hur många som kommer att bryta plasten i förtid ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-31 23:36

svårt att förklara... men alltså du kan inte bryta plasten utan att de kommer synas uppenbart! de har förklarat att om man gör det får man sparken direkt och de har ställt pallarna höööögst upp i lagret så inte direkt man kan gå dit och skära..

  • Medlem
  • 2011-10-31 23:36

Eller så är det alla de nya iPhone 4S som många av oss tålmodigt sitter och väntar på.

Do it!
Dooooo it!

One more thing...

Intressant.. Fick ngn svart pall som jag tror tillhörde Apple förra veckan på mitt jobb (jobbar inom transport och är en av Apples leverantörer).. Intressant det här.

Nu blev jag nyfiken;)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-01 07:07

iTv?

Yes!!!

Apples svar till Smart car?

Jag går SÖNDER av nyfikenhet!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-01 09:15
Ursprungligen av Esa:

svårt att förklara... men alltså du kan inte bryta plasten utan att de kommer synas uppenbart! de har förklarat att om man gör det får man sparken direkt och de har ställt pallarna höööögst upp i lagret så inte direkt man kan gå dit och skära..

Har du ingen kollega som ändå ska byta jobb som kan klättra upp och ta sig en titt?

Ursprungligen av theplague:

Jag går SÖNDER av nyfikenhet!!

Snacka om vilken antiklimax detta kan bli då

Ny ATV kanske.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-01 10:01

Råkade tänka på en sådan här när jag såg ditt inlägg
>_<

Ursprungligen av keptang:

Ny ATV kanske.

Cyklar förbi kullander på väg till jobbet varje dag. Ganska ofta som deras leveranser är inplastade i svart plastfilm. Inget nytt alltså.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-01 10:19
Ursprungligen av h.cewers:

Cyklar förbi kullander på väg till jobbet varje dag. Ganska ofta som deras leveranser är inplastade i svart plastfilm. Inget nytt alltså.

Svart packplast använder nästan alla (nästan, vissa använder genomskinlig men inte lika vanligt)... men att den skulle vara plomberad på något sätt är inte lika vanligt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-11-01 10:21

Om det här är nåt märkvärdigt så har ryktescirkusen missat det totalt. Långt ifrån alla rykten är sanna, men alla (större) sanningar tenderar föregås av rykten. Så jag väntar mig inte så mycket.

iTV vore väl det enda i sådana fall.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-01 11:21

15" MacBook Air inkl marknadsföringsmaterial?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-01 11:47
Ursprungligen av zMac:

15" MacBook Air inkl marknadsföringsmaterial?

Kommer detta blir jag överlycklig!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-11-01 13:07
Ursprungligen av zMac:

15" MacBook Air inkl marknadsföringsmaterial?

Sitter också och önskar mig det, hade nog blivit ett köp på direkten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-01 12:14
Ursprungligen av theplague:

iTV vore väl det enda i sådana fall.

Skulle ryktescirkusen ha missat en produktion av iTV och att sådana har levererats så kommer JAG bli överlycklig

Chansen att det händer är dock mikroskopisk.

Jag vet, rent önsketänkande.

Ursprungligen av Esa:

Jag jobbar på en av de största återförsäljarna av Apple i Sverige.

Och det har kommit in massor med inplastade pallar ifrån Apple som vi INTE får öppna förens de gett oss OK!.. de är inplastade på ett sätt så man inte kan tjuvkika heller.

Vad sjutton kan det vara?

Kanske ny inredning från Apple. Det såg jag en annan butik som "fått".

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-11-01 18:07

Vartifrån är dom skickade? Vilket land altså?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-01 19:43

När är det sagt att de får/skall öppnas? Är det något satt datum eller är det då Apple gett tillstånd till det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-02 09:10

bilder?

Bevaka tråden