Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av iTunes gav grå skärm

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-30 17:15

Uppdaterade till nya iTunes, vår i Mac (efter installation-restart) bootar inte, bara grå skärm med appleloggon och en snurrande badboll. Har försökt resetta pram (går inte), kört skivkontroll från systemskiva (funkar - inga fel på disken) --- frågan är om denna uppdatering av iTunes (och till nya iOS5) ställer till det så här?

  • Medlem
  • 2011-10-30 17:16

Provat att hålla ned SHIFT medan du startar om maskinen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-30 17:21

ja det gjorde vi först. Den går igenom startprocessen, men stannar sedan bara med badbollen snurrandes, och inget händer sedan.

  • Medlem
  • 2011-10-30 18:37

Då blir nog en ominstallation det bästa alternativet. Självfallet back-up först, och ominstallation sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-30 20:13

antar det ... Firewire-backup, eller hur?

  • Medlem
  • 2011-10-30 20:44
Ursprungligen av culman:

antar det ... Firewire-backup, eller hur?

Firewire eller USB spelar ingen roll. Så länge det är på en annan disk än den inbyggda i datorn.

Jag skulle nog starta datorn i verbose mode för att se vart det tar stopp innan jag installerar om..
http://support.apple.com/kb/ht1492

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-30 22:37

men ... om jag inte kommer åt datorn hur ska jag då kunna göra kopior av filerna där till en annan enhet?

  • Medlem
  • 2011-10-31 00:05
Ursprungligen av culman:

men ... om jag inte kommer åt datorn hur ska jag då kunna göra kopior av filerna där till en annan enhet?

Sorry för att jag glömde hela tankeloopen. Var inne i annat... Min tanke var såklart att du kunde ta en extern disk och installera systemet på denna, därefter starta datorn på den externa disken och sen kopiera över det du vill spara till den externa disken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-30 23:48

Om du har en annan Mac tillgänglig, kopplar du ihop dem med en Firewire-kabel, startar din trasiga Mac med T nedtryckt. Då dyker den hårddisken upp på den andra Macen. Om du har lite tur...
Alternativt plocka ur hårddisken och koppla in en USB- eller Firewireadapter till en annan Mac (eller rätt in i en MacPro).

1
Bevaka tråden