Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox synkar inte allt längre.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-29 08:26

I och med att jag skulle ändra mitt lösenord för inloggningen här på 99 upptäckte jag att mitt lösenord, som sparas med 1Password, inte synkade över till min andra Mac. Kollade med min iPhone och där var det heller inte synkat.

På båda Macarna enligt föjande

Dropbox version 1.1.45
1Password version 3.8.10
OS X Lion 10.7.2
Webbläsare Google Chrome
"All files up to date" enligt Dropbox.

Jag har märkt att dropbox ibland inte "hugger". Jag brukar då starta om dropbox så brukar allt rulla igång som vanligt igen.

(Kör SL 10.6.8 och Dropbox 1.1.45)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-29 09:40

Märkligt. Jag har aldrig sett att Dropbox inte har upptäckt att filer har ändrats. Ni kanske kan testa med att slänga preferences-filerna och ställa in Dropbox på nytt.

(Det behöver väl knappast sägas till erfarna användare som ni, säkerhetskopiera före)

Inget stort problem - oftast löser det sig av sig självt förr eller senare.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-29 19:43

Nej, det löser sig inte.

jag börjar att bli riktigt sne nu. Va fan é detta, har loggat in, loggat ur, startat om, raderat plist-filer. Det här skall man ta mej fan inte behöva. Nu é vi ju ett gäng mer eller mindre nördar och vi fixar ju det här på ett eller annat sätt. Vanligt folk då, vad fan gör de? Inte sitter de här och häckar i alla fall. Att lämna ut synkroniseringen av sina lösenord för en rad av siter och skiten inte fungerar är bara en ren jävla skandal. Får börja köra med egen backupp, vilket man ifs alltid skall göra. Dropbox har i alla fall hos mig dalat kraftigt i förtroende.

Edit: För att kunna skriva det här inlägget fick jag logga in på datorn där jag ändrat lösenordet för 99.se. Den andra hade ingen susning om vad 99 var för något. Ej heller min iPhone.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-29 19:55

Betaversionerna 1.2.xx fungerar bättre med Lion. 1.2.46 är senaste.

https://www.dropbox.com/release_notes

Ursprungligen av Mija:

Betaversionerna 1.2.xx fungerar bättre med Lion.

Japp, jag håller med. 1.1.x-versionerna funkar inte så bra med Lion. Använd betan i stället så går det mycket bättre.

Ursprungligen av Mija:

...1.2.46 är senaste...

Nej, senaste betan verkar vara 1.3.1. Jag har dock inte testat den - jag kör 1.2.46.

Är det någon som har provat 1.3.x, som kan rapportera om den funkar lika bra (eller bättre rentav) som 1.2.x?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-29 20:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, senaste betan verkar vara 1.3.1. Jag har dock inte testat den - jag kör 1.2.46.

1.3.xx är snarare alpha än beta.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-29 21:21

Nu, helt hux flux, synkar det igen. Inte speciellt pålitligt om ni frågar mig. Ni pratar om versioner hit eller dit. För mig spelar det ingen roll. Det skall funka. Vad fan är det annars man betalar för. En sådan här tjänst som är så vittal för många och den failar tycker åtminstone inte jag är acceptabel.

Ursprungligen av onnyt:

Nu, helt hux flux, synkar det igen. Inte speciellt pålitligt om ni frågar mig. Ni pratar om versioner hit eller dit. För mig spelar det ingen roll. Det skall funka. Vad fan är det annars man betalar för. En sådan här tjänst som är så vittal för många och den failar tycker åtminstone inte jag är acceptabel.

Om man nu betalar för det.

Hade jag betalat för det och haft problem så hade jag kontaktat leverantören som man köper tjänsten av.

Jag ligger ju fortfarande kvar i Snow Leopard och de ganska obetydliga problem jag haft beror antagligen på mina ganska speciella förutsättningar med flera datorer som byter VPN-kopplingar flera gånger om dagen och det faktum att Dropbox-hemsidan (ej direktsynkningen) allt som oftast är blockerad av The Great Firewall of China...

Men om/när jag uppgraderar till Lion så kommer jag att kontakta Dropbox om det funkar sämre än idag. Pröjsar ju trots allt en redig peng för att få mina jobb-mappar synkade och backuppade.

1
Bevaka tråden