Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina AirPort Express enheter har "försvunnit"?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan - har sökt på forumet men inte hittat någon tråd med bra info. Hoppas någon kan hjälpa mig.

Efter att ha kört AE för att strömma musik till kök/vardagsrum i ca 1 år nu har bägge mina AE enheter bara försvunnit i nätverket och min dator vill inte längre hitta dem. Bägge visar grönt ljus. Har även testat att reset:a dem och invänta grönt ljus - men fortfarande kan den inte hitta några AirPort-enheter. Allt fungerade bra fram tills för ca 2 dagar sedan då de bara "förvsvann"... Att notera är också att de syns heller inte varken i min iPhone eller på iPaden...

AE-enheter: bägge 802.11n med senaste programvaran.
Router: Netgear WNR 2000 N-router
Dator: iMac med OSX Lion

MVH / Calle

Edit: testat lite olika återställningar - efter hardreset så dyker enheten ibland upp och jag kan återskapa inställningarna. Sedan medan inställningsassistenten avslutar inställningarna genom att starta om enheten försvinner den och jag får meddelandet att "ett fel har tyvärr inträffat". Skall nu testa att köra en fabriksåterställning så får vi se om det kan funka!

Edit 2: Efter fabriksåterställning och sen inställning av enheten får jag följande felmeddelande "Inställningarna för den trådlösa AirPort-enheten har uppdaterats men det uppstod ett problem med att återansluta till det trådlösa nätverket eller att hitta den trådlösa AirPort-enheten. Du kanske måste välja nätverket från Wi-Fi-menyn och försöka igen"

Vet inte riktigt vad den menar?!?

Senast redigerat 2011-10-29 13:40

Problemet löst - visade sig vara den jävla routern som krånglade (oklart vad). Efter omstart av denna så funkar allt som "a charm"!

1
Bevaka tråden