Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort program

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade en liten förhoppning att programmet iClip skulle funka under Snow leopard men tji fick jag. Programmet ligger i menyraden men jag kan inte få fram menyn hur jag än clickar på den. Programmet dyker inte upp i "tvångsavsluta"-fönstret och det ligger heller inte i dockan. Jag har försökt dra programfilen från findern in i papperskorgen men får då ett meddelande om att detta inte går eftersom programmet är igång. Hur 17 ska jag få bort det?

Det funkar inte att flytta runt ikonen i menyraden heller. iClip är den mittersta ikonen i bifogad bild.

Tillverkaren VAR Inventive men om jag går in på deras sida så står det bara att programmet ej längre finns till försäljning. Jag fick en licens till det genom Macheist3 och använde det flitigt på min förra Mac.

Det ligger förmodligen under startobjekt. Ta bort det därifrån, och logga sedan ut, så borde du kunna kasta programmet sen.

Om du söker en ersättare till iClip, så kan jag rekommendera CuteClips.

Jag använde också iClip tidigare, men tvingades byta när Snow Leopard kom.

I senaste MacHeist fick jag Clips, men jag har inte provat den ännu, eftersom jag är nöjd med CuteClips.

Halleluja ! :D. Tackar Jesper, det gjorde susen.

Jag får kolla på det. Använder fn ett program som heter Shovebox som jag också fått genom Macheist3.

ShoveBox | Wonder Warp Software

ClipPastePro is the real shit :-).

Ursprungligen av Zimmerman:

ClipPastePro is the real shit :-).

Du tror inte du skulle kunna bidra med en länk? Försökte söka men lyckades inget vidare...

Sorry - skrev fel.. det heter CopyPaste Pro - inte "Clip.....".
Script Software - CopyPaste Pro - Time Machine for your Clipboard

Om du bara vill ta bort något från meny raden så håller du inne CTRL och drag n' drop den ikonen du vill ta bort. Just a thought

Ursprungligen av wilhelmsson:

Om du bara vill ta bort något från meny raden så håller du inne CTRL och drag n' drop den ikonen du vill ta bort. Just a thought

Jo det visste jag men det funkade inte. Att logga ut och in igen gjorde dock susen.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jo det visste jag men det funkade inte. Att logga ut och in igen gjorde dock susen.

Har även jag märkt att det inte fungerar med alla program som t.ex. dropbox.. Ville bara dubbelkolla så d faktiskt visste

Lyfter den här frågan för jag har nämligen en plex-symbol i menyraden som jag vill ta bort. Programmet har jag tagit bort genom att slänga det i papperskorgen, så det måste ha blivit någon "rest" kvar.

  • Medlem
  • 2011-10-29 07:31
Ursprungligen av tvalkopp:

Lyfter den här frågan för jag har nämligen en plex-symbol i menyraden som jag vill ta bort. Programmet har jag tagit bort genom att slänga det i papperskorgen, så det måste ha blivit någon "rest" kvar.

Har du även tagit bort startobjekt och inställningspanel i systeminställningar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-29 13:56
Ursprungligen av tvalkopp:

Lyfter den här frågan för jag har nämligen en plex-symbol i menyraden som jag vill ta bort. Programmet har jag tagit bort genom att slänga det i papperskorgen, så det måste ha blivit någon "rest" kvar.

Avslutade du PMS innan du tog bort programmet?
Har du tagit bort både server- och klientversionerna? Den som syns i menyraden är serverdelen. Klicka på den och välj Quit.

Ja den finns inte med som startobjekt men inställningspanel?

Vet inte vad pms betyder i datasammanhang, men det går som du säger att klicka på symbolen och välja quit, men så fort som jag startar om datorn så finns den där igen

Ursprungligen av tvalkopp:

Vet inte vad pms betyder i datasammanhang, men det går som du säger att klicka på symbolen och välja quit, men så fort som jag startar om datorn så finns den där igen

Plex Media Server.

1
Bevaka tråden