Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte uppdatera till iOS 5

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en första generationens iPad 16GB köpt i USA. När jag trycker på "Check for Update" i iTunes blir jag upplyst om att version 4.2 minsann är den senaste (Bildskott).

Någon mer än jag som vart med om detta? Hur löser man det?

Har du uppdaterat iTunes till 10.5?

Har flyttat tråden till rätt forumdel. Problemet uppstår ju i iTunes, inte i iPaden.

/Mod

Jag fick ungefär samma svar av iTunes när jag försökte uppdatera min iPhone 4. Det visade sig att det hade kommit nyare versioner av iOS 4 som jag inte hade installerat på iPhonen. logiskt sett borde det funka så att man helt enkelt uppdaterar till den senaste versionen av iOS 4 och sedan installerar iOS 5 men så var inte fallet. Det visade sig vara mycket enklare än så, thank you Apple, eftersom när jag klickade på uppdatera så startade iTunes helt enkelt att ladda ned iOS 5.

Prova helt enkelt att klicka på uppdatera

Ps. Precis som föregående så måste du se till att du har iTunes 10.5 eller högre.

Jo jag har iTunes 10.5 (141) 64-bit

Det är när jag trycker på uppdatera eller "Check for Update" som den heter i min iTunes som jag får meddelandet om 4.2.

Det stämmer även att jag inte har uppdaterat min iPad på länge eftersom jag inte använt den. Men jag tänkte jag skulle dra in iOS5. Men den vägrar!

1
Bevaka tråden