Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar en MBP mid 2010 för BF3?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-10-26 20:07

Jag bara undrar om någon provat BF3 i sin MBP. Lirar det, vilket detaljnivå pallar maskinen?

Kan lova dig att det inte blir kul alls att spela på din MBP.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-10-26 20:14

Bf2 funkade kanon med fullt på i princip allt

BF2 eller BC2 funkar ja.

Men BF3 funkar inte flytande på min imac early 2009 24 tum med Radeon 4850 kort och 8GB RAM.
För att jag skall kunna spela måste jag ha allt på low och upplösning max 1280x800. Ändå så dimper fps ner under 20 ganska ofta.

För lite mer info om prestanda om egentliga spelet och inte beta.
http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/1

Senast redigerat 2011-10-26 21:05
  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-10-26 21:24

Attans! Tack för info dock!

Helt ärligt, är det en MacPro som krävs för att kunna lira BF3 eller?
Känner att jag är farligt nära att sälja av mina fonder och köpa en PC bara för att kunna spela detta jävla spel!

Jag har beställt delar för att börja bygga en PC igen.

Jag klarar mig inte utan möjligheten att spela.

Ursprungligen av illerG:

Jag har beställt en PC bara för att spela.

Vad gick det loss på?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vad gick det loss på?

15 lakan. Skärmen kostade en del och där kunde man sparat in. Men när man sitter med en iMac och njuter av bilden vill man inte ha sämre.

Ursprungligen av illerG:

15 lakan. Skärmen kostade en del och där kunde man sparat in. Men när man sitter med en iMac och njuter av bilden vill man inte ha sämre.

Vad går bara datorn på?
Har ju redan en Cinema Display.
Funderar ju på om man ska köpa sig en konsol istället...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-26 22:49
Ursprungligen av PeeMaN:

Funderar ju på om man ska köpa sig en konsol istället...

Konsoll är grymt för de flesta spel, men för FPS-spel så suger det fett med handkontroll, det är tangentbord och mus som gäller där

Ursprungligen av PeeMaN:

Vad gick det loss på?

Skärmen kostade runt 5600kr.

Inte ens en Mac Pro kommer att hjälpa.

Spela = konsoll eller en PC med Windows.

11-12 kan jag tänka mig. Då får man väldigt snabba grejer.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-10-26 21:41

Seriöst, överväger detsamma. Vi är ett gäng som spelar 2 ggr i veckan, vore synd att missa det. Får bygga en spel pc också då...

Det är så värt det att lägga till det i tråden.

Efter lite pillande är det faktiskt spelbart på min iMac.
Multiplayer ligger runt 20-30 fps beroende på karta och detta med allt på low och upplösningen 1920x1200.
Så senaste AMD drivrutinerna och fullständiga spelet är bättre optimerat.

Singleplayer är dock en mardröm med ljudet som loopar och hackande här och där.

Nu blir det ändå en dator att spela på senare men just för tillfället är det spelbart. Har ni likvärdig eller bättre spelprestanda så tveka inte!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 11:27

En liten fråga, vad är det för iMac du har? Med vilken spec?

Och spelet, är det köpt via Steam eller säljer de det rakt av för Mac OS X?

iMac early 2009
Dual core på 2,93GHz
AMD Radeon mobility 4850 med 512MB videominne.
8GB RAM (här har jag uppgraderat)

Sedan kör jag bootcamp ocn installerat Windows 7 x64.

BF3 finns inte på steam utan det är EA Origin som gäller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 12:21

Ah, ok.

Då lär det flyta på bra på den absolut senaste modellen då alltså

Well vad gör inte människor för ett spel? Att spendera 11-12k för en Pc bara för att spela ett spel (BF3), det är imponerande.

  • Medlem
  • 2011-11-01 10:48

@illerG

Hur fick du igång spelet? Jag har iMac från mid 2010 - startade i Windows 7 via Boot Camp. Installerade spelet - men när det vägrar starta då ATI-drivers är för gamla. Kan man bara "uppdatera som vanligt" när det gäller grafikkortsrutiner? Jag trodde att man var låst till att vänta på att drivrutinerna uppdaterades med BootCamp.

Tacksam för svar och tips!

I våra iMac sitter det ett laptop grafikkort.
Så välj bara mobility varianten av ditt kort från amd.com
Den riktiga 11.10 släpptes nu.

Funkar alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • 2011-11-01 12:23

Tack iller,

Det går alltså att uppdatera drivrutinerna själv utan att vänta på apples bootcamp?

Har min bokföring på windowspartionen och vill inte att något ska gå sönder.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-01 13:39
Ursprungligen av FrrH:

Tack iller,

Det går alltså att uppdatera drivrutinerna själv utan att vänta på apples bootcamp?

Har min bokföring på windowspartionen och vill inte att något ska gå sönder.

Backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-01 11:51

Sorgligt att inte Apple har en maskin som fyller detta behov.

Visst finns det alltid risker men nej det skall inte vara några problem att uppdatera drivrutiner själv åt Windows.

Om man väntar på Bootcamp uppdateringar kan man vänta för evigt. Bara för att Bootcamp 4 släppts betyder det inte att alla drivrutiner uppdateras.

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2011-11-02 23:02

Jag installerade BF3 igår för att testa. Ospelbart.
Min mid 2010 har 2.66 Ghz, 4GB RAM, Intel S320 SSD och NVIDIA GeForce 320M 256 MB.

Med allt på lägsta, och 640x480 så slutar det hacka, men man ser ju knappt en stridsvagn som kör över en heller, så... FRUSTRERANDE!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-02 23:11
Ursprungligen av mans71:

Jag installerade BF3 igår för att testa. Ospelbart.
Min mid 2010 har 2.66 Ghz, 4GB RAM, Intel S320 SSD och NVIDIA GeForce 320M 256 MB.

Med allt på lägsta, och 640x480 så slutar det hacka, men man ser ju knappt en stridsvagn som kör över en heller, så... FRUSTRERANDE!

Det känns för mig helt naturligt att ett sådant spel inte fungerar som det är tänkt på en maskin med bara 4GB RAM men framför allt endast ett grafikkortet för laptop med endast 256 MB minne.

Ursprungligen av zinned:

Det känns för mig helt naturligt att ett sådant spel inte fungerar som det är tänkt på en maskin med bara 4GB RAM men framför allt endast ett grafikkortet för laptop med endast 256 MB minne.

Kan fortfarande vara frustrerande för det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-05 18:39
Ursprungligen av PeeMaN:

Kan fortfarande vara frustrerande för det.

Varför det? Om man vet att man har ett spel som är sprillans nytt och som kräver en dator av absoluta högsta klass för att kunna spela det samtidigt som man vet med sig att man inte har en dator som motsvarar dessa krav så kan det väl knappast vara frustrerande?

Hade det gällt att man inte har pengar till att köpa en sådan dator som motsvarar kraven och man hade tyckt att DET var frustrerande så hade jag förstått det men att vara frustrerad över att datorn man har inte pallar med förstår jag inte alls.

Bevaka tråden