Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gästkonto inaktiverat, men finns ändå vid inloggning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-27 16:15

Får jag slänga in en fråga som är lite på samma ämne, den behandlar iaf detta med gäst-konto.

Sedan jag installerade Lion har datorn frusit av annan anledning några gånger och efter att jag har startat datorn igen efter detta så har det förutom mitt eget konto funnits ett gästkonto tillgängligt att välja. Jag vill INTE att det ska vara där utan jag ska endast kunna välja mitt eget konto, som jag alltid har haft det tidigare. När jag går in i för att hantera konton så ser jag att gästkontot är inaktiverat men ändå så syns det där vid inloggningsrutan.

Vad göra?

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Bara för att båda frågorna berör gästkonto betyder inte att de passar i samma tråd.

/Mod

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-27 17:49

Om du har aktiverat Hitta min Mac så aktiveras ett bantat gästkonto för att en skurk ska kunna logga in där och få kontakt med internet och avslöja sin IP-adress och annat.

Det går att stänga av Disable the Guest User Account at Mac OS X 10.7.2 Lion Login Screen

1
Bevaka tråden