Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs Mercedes

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-27 08:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-27 09:52
Ursprungligen av ;:

Geni!

Ursprungligen av ;:

Like a boss.

Steve var en person som ville ha så enkelt som möjligt. En bil utan nummerplåt är ju enklare en en bil med nummerplåt! Genialt!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 13:00

Genialt? Allvarligt....Sånt här är skrämmande. Men det är klart att man måste hissa snarare än att dissa. Men jag dissar ändå.

Man kan tycka att det är hur coolt som helst, men det är faktiskt bara arrogant.

Genialt, och svinigt. Det ena utesluter inte det andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-27 13:05
Ursprungligen av ;:

Haha, ganska barnsligt egentligen... men samtidigt kul att en av världens rikast håller på med små 'vardagliga principer'!

Underbart, skulle gjort samma sak om jag hade råd.

Ursprungligen av ;:

Har jag missat något eller har vi slutat med källhanvisningar när vi publicerar andra nyheter och bilder på 99mac? Nyheten: iTWire - The truth about Steve Jobs' number plate

Vet inte var bilden är tagen ifrån, men det det kan vara den här artikeln.

Ursprungligen av Adrian B:

Har jag missat något eller har vi slutat med källhanvisningar när vi publicerar andra nyheter och bilder på 99mac? Nyheten: iTWire - The truth about Steve Jobs' number plate

Vet inte var bilden är tagen ifrån, men det det kan vara den här artikeln.

Det är väl väldigt sällsynt att källhänvisningar finns..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-27 16:23
Ursprungligen av Adrian B:

Har jag missat något eller har vi slutat med källhanvisningar när vi publicerar andra nyheter och bilder på 99mac? Nyheten: iTWire - The truth about Steve Jobs' number plate

Källhänvisning till ITWire finns. Bara inte i länkform.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 14:35
Ursprungligen av ;:

Vän av ordning antar att bilden är publicerad i enighet med CC, eftersom den är återpublicerad här utan upphovsrättsligt ursprung.

Allvarligt, om man anser detta genialt, har man inte lite låg nivå då? Det är ju inte precis E = mc².

Ursprungligen av ;:

Jaha. Så kom då en handikappad och sökte parkering, men den var visst upptagen. Genialt? Nej, arrogant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 00:15

bara att ta platsen brevid....

Ursprungligen av violapower:

Jaha. Så kom då en handikappad och sökte parkering, men den var visst upptagen. Genialt? Nej, arrogant.

Lika arrogant som förhastade slutsatser?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-27 18:42

Han kanske spelade golf. Isf hade han handicap

Yes!!!

Ursprungligen av ;:

Ja, verkligen "genialt"Att köra omkring utan skyltar så man kan undvika böter, genom att (bland annat) parkera på handikapp-platser. Fint... Verkligen..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 15:19
Ursprungligen av maagnusj:

Ja, verkligen "genialt"Att köra omkring utan skyltar så man kan undvika böter, genom att (bland annat) parkera på handikapp-platser. Fint... Verkligen..

"Oh, I never realized that those spaces were for the emotionally handicapped..."

Folklore.org: Macintosh Stories: Handicapped

Ursprungligen av maagnusj:

Ja, verkligen "genialt"Att köra omkring utan skyltar så man kan undvika böter, genom att (bland annat) parkera på handikapp-platser. Fint... Verkligen..

Steve parkerade aldrig ute på stan på handikapp-platser, då får man en clamp på hjulet.
Vid Apple finns det en plats som är närmast entrén, den är Steves. Enligt lag är man tvungen ha handikapp-P-plats också.
Man satte en skylt vid Steves plats, det var väl enklast.

Ursprungligen av Goflorp:

Steve parkerade aldrig ute på stan på handikapp-platser, då får man en clamp på hjulet.
Vid Apple finns det en plats som är närmast entrén, den är Steves. Enligt lag är man tvungen ha handikapp-P-plats också.
Man satte en skylt vid Steves plats, det var väl enklast.

Okej men är det inte bara enklare att ge han en parkeringsplats vid entrén som det står hans namn på?

Haha! Schnap! Fick han sparken?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-28 16:02
Ursprungligen av eskimo:

Haha! Schnap! Fick han sparken?

Det fick han väl så småningom men inte av Jobs utan av Sculley

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-28 17:20

Får vi snart se Cook´s bil på handikapparkeringen?

Ursprungligen av ;:

Geni. Det är lagen det är fel på inte Jobs som utnyttjar den. Sedan går det att diskutera den moraliska aspekten.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 00:20

Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar. Kanske är det en image-grej, oavsett vilket är det tämligen arrogant och lite skrämmande..

Var det samma sak med polotröjorna, en användning och sen soppkorgen?
Misstolka mig inte, jag tycker Steve Jobs var en fantastisk innovatör, men detta var lite väl mycket..

Ursprungligen av iPilot:

Misstolka mig inte, jag tycker Steve Jobs var en fantastisk innovatör, men detta var lite väl mycket..

Det är väl ingen hemlighet att han var ett praktarsel emellanåt?

Ursprungligen av iPilot:

Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar. Kanske är det en image-grej, oavsett vilket är det tämligen arrogant och lite skrämmande..

Var det samma sak med polotröjorna, en användning och sen soppkorgen?
Misstolka mig inte, jag tycker Steve Jobs var en fantastisk innovatör, men detta var lite väl mycket..

Han kunde, han hade råd, inte är det så mycket värre än att skaffa en sig en gigantisk yatch:)

Ursprungligen av iPilot:

Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar.

Det handlar ju om proportioner.

En ny bil för folk som Steve är som en skottkärra för mej. Ingen som bryr sej om jag köper en ny skottkärra varje år, så varför ska vi bry oss om vissa köper ny bil då och då?

Jantelagen?!...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 23:07
Ursprungligen av LCR:

Det handlar ju om proportioner.

En ny bil för folk som Steve är som en skottkärra för mej. Ingen som bryr sej om jag köper en ny skottkärra varje år, så varför ska vi bry oss om vissa köper ny bil då och då?

Jantelagen?!...

Hade du strategiskt köpt en ny skottkärra var 6.e månad hade jag tyckt att du var lika galen. Det handlar ju liksom inte längre om att man byter ut den för att den behöver bytas utan för att man själv ingått i nån typ av sinnesställning där "en bil som fortfarande doftar ny inte är tillräcklig för mig".

Och givetvis skall man erkännas för det man åstadkommit, men för mig är det mer respektabelt då det kommer från andra utan att jag själv för den delen ska behöva stoltsera med det för att det ska uppmärksammas.

Senast redigerat 2011-10-30 08:39
Bevaka tråden