Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicera konsoliderade kalendrar genom iCloud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De kalendrar jag har på min mac kan jag placera i en nätt liten mapp, som jag sedan kan publicera och på så sätt skicka ut en konsoliderad kalender.

Men hur gör jag detta smidigast med iCloud? Vill verkligen inte sitta och konsolidera kalendrar manuellt. Detta är rätt viktigt för mig då vi styr upp möten etc. baserat på om varje person indirekt flaggat sig som ledig. T.ex. har jag en hem- och en jobbkalender, men för de i bandet så vill jag bara dela med mig av en konsoliderad så de snabbt kan se om jag kan repa en föreslagen tid.

Jag försöker likadant att bara ha en kalender gemensam i familjen (vi är bara två).

Kräver det här simpla grejen mobile.me-konto?
Enligt skrytet på Apple.com om iCloud skall det gå.

Verkar inte direkt stå som spön i backen med svar, men jag måste ärligt erkänna att jag inte förstår termen "konsoliderad kalender".
Kan ni förklara lite mer är ni snälla?

Hittills klarar iCloud alla mina krav på kalenderfunktionalitet, nu funkar det som jag har velat ha det i flera år utan att nå ända fram och jag fullständigt älskar att kunna synka över både WiFi och 3G.

I familjen har vi ett gäng (mer eller mindre gemensamma) kalendrar som alla synkar mot iCloud och sen väljer man helt enkelt vilka man vill se i sin telefon/dator. Nu kör vi iofs av ren lathet samma iCloudkonto, men om man kollar på inställningarna så ska det inte vara några problem att dela med sig iCloudkalendrar till specifika användare och ange om man delar med sig med skrivrättigheter eller enbart för läsning. Har dessvärre inte en aning om hur man eventuellt delar med sig till icke iCloud och/eller icke-iCal-användare.

Om man däremot med "konsoliderad" menar "anonymiserad" dvs enbart ska visa om man är upptagen eller ledig, men inte vad man egentligen pysslar med är det inte någon funktionalitet jag forskat i.

/Jonas

1
Bevaka tråden