Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne till iMac (early 2008)?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

idag när jag skulle ta mig i kragen och köpa lions så kommer det upp en ruta som säger att man måste ha minst 2 GB RAM för att installera, och då går jag in på "om den här datorn" och ser att det står att jag bara har 1 GB RAM.
jag har googlat runt och vad jag kan se så kan man inte ens köpa en iMac med mindre än 2 GB RAM?
vad har hänt med min älskade dator?!
tacksam för svar!

Man kan inte köpa det idag, men man kunde.

Kolla vad du köpt.

märker nu att det självklart inte är fel på datorn, utan på mig som sett fel och var snål en gång i tiden.
stressade upp mig i onödan, tur det!

men då kommer jag till nästa fråga? kan man idag köpa större RAM till en "gammal" iMac? (från early 2008)

Ursprungligen av waerneman:

märker nu att det självklart inte är fel på datorn, utan på mig som sett fel och var snål en gång i tiden.
stressade upp mig i onödan, tur det!

men då kommer jag till nästa fråga? kan man idag köpa större RAM till en "gammal" iMac? (från early 2008)

Ja, det kan man.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-24 23:02

Jag kan rekommendera Upgrade Apple iMac Memory & more om du ska köpa minne. Välj din iMac-modell och hur mycket minne du vill ha bara så får du garanterat kompatibla minnen.

Eller klicka dig fram till rätt modell hos Crucial: RAM Memory Upgrade: Dell, Mac, Apple, HP, Compaq. USB drives, SSD at Crucial.com/uk

tack så mycket för tipsen!
ännu en fråga då, jag har fortfarande appleCare, slutar garantin att funka bara för att man sätter i ett till RAM eller något sånt fuffens?
(i stil med att de slutar funka om man jailbreakar en iphone)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-24 23:20

Ram minne på en iMac får man byta utan att garantin försvinner. Du behöver ju inte montera isär datorn för att byta.

gött. finns det något speciellt ställe man borde köpa det på enligt er? någon favorit liksom. har varit inne på macotekets hemsida bland annat och kollat!

Jag har köpt via Crucial som Vassius länkar till ovan. Funkar perfekt, smidigt och enkelt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-25 14:06

Även Kingston är kända för bra produkter, medans Corsair har fått en del kritik (även om det funkar bra för andra).

  • Medlem
  • 2011-10-25 14:33

Rekommenderar även jag Kingston. Livstids garanti! För att se vad du skall ha för minnen går du tex in på Kingstons minneskonfigurator och sen kan du söka det minnet/-ena i valfri webshop. Är du osäker på vad du har för minnestyp, kan även ett besök på everymac.com vara något. Lycka till!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-25 17:35

Webbhallen har bra priser på just Kingston
WEBHALLEN.com - Avancerad skning

Eftersom tråden har blivit till något helt annat än vad rubriken och första inlägget antydde, så har jag nu ändrat trådens rubrik.

/Mod

1
Bevaka tråden