Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple minns sin grundare

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kunde inte hitta en notis om detta Steve Jobs minnes eventet.

Apple - Apple Events - Celebrating Steve

81 minuter!

Riktigt rörande hur många som verkligen påverkats av honom. Håller med om många av de saker Tim Cook beskriver honom som; non-conformist, visionary, rebel, men att kalla honom för the best innovator of all time är ganska löjligt. Listan är lång över människor som innoverat saker långt viktigare, men det räcker med att säga DaVinci...

Ja men i modern tid så var det onekligen en viktig person. Man kunde kanske egentligen referera till "Apple time".

Det är en sevärd minnes stund tyckte jag.

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Ja men i modern tid så var det onekligen en viktig person.

Inspirerande ja, men viktig? Det finns många människor som klarar sej mycket bättre utan Apples produkter än de som lever med Rune Elmqvists skapelse.

Jag reagerar (starkt) på uttalandet "the best innovator of all time", inget kanske utan uttalat. Det finns många högre upp i den listan, men att han har påverkat mångas liv på ett positivt sätt är onekligen så.

Ursprungligen av LCR:

Jag reagerar (starkt) på uttalandet "the best innovator of all time", inget kanske utan uttalat. Det finns många högre upp i den listan, men att han har påverkat mångas liv på ett positivt sätt är onekligen så.

Tim är ju inte precis objektiv i sina uttalanden. Särskilt inte som han säger att det har varit den sorgligaste tiden i hans liv sen Steve dog. Det reagerade jag på!
Jag menar karln måste ju haft relationer som tagit slut, föräldrar som har dött etc, och ändå har han reagerat med djupast sorg på Steves död. Det låter lite...hittar inte riktigt rätt ord...även om de var goda vänner så låter det ...hmm...lite 'fanatiskt' kanske

Ursprungligen av panther:

Tim är ju inte precis objektiv i sina uttalanden. Särskilt inte som han säger att det har varit den sorgligaste tiden i hans liv sen Steve dog. Det reagerade jag på!
Jag menar karln måste ju haft relationer som tagit slut, föräldrar som har dött etc, och ändå har han reagerat med djupast sorg på Steves död. Det låter lite...hittar inte riktigt rätt ord...även om de var goda vänner så låter det ...hmm...lite 'fanatiskt' kanske

Han kan ju ha varit smyg-kär i Steve! Många män som bor i garderoben!

Ursprungligen av PeeMaN:

Han kan ju ha varit smyg-kär i Steve! Många män som bor i garderoben!

Tim Cook flyttade väl ur garderoben för väldigt många år sedan, vad nu det har med saken att göra.

Ursprungligen av LCR:

... Jag reagerar (starkt) på uttalandet "the best innovator of all time" ...

Inget konstigt alls tycker jag om han haft en nära relation under 13 år eller vad det var. Det är ett hyllningstal till hans mentor och nära vän så låt han säga vad 17 han vill. Inget man behöver reagera över alls. Om någons pappa dör kanske personen säger att det var "världens bästa pappa" för känslorna tar över. Alla förstår att det förmodligen inte alls var världens bästa pappa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-24 21:47

Jag tycker det var en fin och rörande minnescermoni, bra tal av alla och några fina/roliga referenser bland annat till Siri.

Ursprungligen av stile:

Jag tycker det var en fin och rörande minnescermoni, bra tal av alla och några fina/roliga referenser bland annat till Siri.

Absolut! Har aldrig funnits en företagsledare som skulle komma i närheten av en sådan här reception.

Som Mac användare i nästan 20 år, den tillhörighet, den stolthet, den känsla detta har inneburit är fantastisk. Han har haft en enorm positiv effekt på mitt liv och det är inte svårt att se att man är långt långt ifrån ensam.

Förstår vad du menar men ändå inte riktigt samma sak då "the best innovator of all time" är lite mer mätbart.

Wright brothers och Nikolaus August Otto har haft betydligt större positiv effekt på mänskligheten än Steve Jobs.

Ursprungligen av LCR:

Förstår vad du menar men ändå inte riktigt samma sak då "the best innovator of all time" är lite mer mätbart.

Wright brothers och Nikolaus August Otto har haft betydligt större positiv effekt på mänskligheten än Steve Jobs.

Jag låter det ändå flyga med tanke på omständigheterna.

En till som haft mycket större påverkan på mänskligheten är så klart John Sculley... många fler med diabetes typ 2 nuförtiden.

Ursprungligen av Anders Täpp:

En till som haft mycket större påverkan på mänskligheten är så klart John Sculley... många fler med diabetes typ 2 nuförtiden.

Jag syftade på positiv påverkan. Dricker inte Pepsi...

  • Medlem
  • 2011-10-25 15:25
Ursprungligen av LCR:

Förstår vad du menar men ändå inte riktigt samma sak då "the best innovator of all time" är lite mer mätbart.

Wright brothers och Nikolaus August Otto har haft betydligt större positiv effekt på mänskligheten än Steve Jobs.

Men otroligt dålig för miljön på planeten...

Ursprungligen av Jordi:

Men otroligt dålig för miljön på planeten...

Det är fortplantning av homo sapiens också...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 01:02

Men vad ni hakar upp er på vissa uttryck. Det är Apple vi pratar om. Steve Jobs uttryckte sig alltid så när han presenterade nya produkter och många klagade alltid på det. Men nästan varje gång visade det sig att han hade rätt. Det är ingen som vet hur mycket jobb och innovation det tog för att komma till varje produkt som vi alla använder idag. Du kan tro vad du vill men du vet inte.

Samma sak gäller hur mycket Tim Cook sörjde. Hans föräldrar lever ännu så det är kanske verkligen så att det träffade honom mycket mer än andra. Det vet du inte och jag tycker att det är inte det rätta stället att kritisera vad varje person säger om Steve Jobs. Man ser faktiskt hur många som öppet sörjde. Speciellt Tim Cook, Bill Campbell och Johnny Ive.

Jag tycker att alla som tycker om Apples produkter ska titta på filmen. Apple visar en värdig avsked till Steve Jobs.

Ursprungligen av Robo-X:

Samma sak gäller hur mycket Tim Cook sörjde. Hans föräldrar lever ännu så det är kanske verkligen så att det träffade honom mycket mer än andra. Det vet du inte och jag tycker att det är inte det rätta stället att kritisera vad varje person säger om Steve Jobs.

Jag tycker att alla som tycker om Apples produkter ska titta på filmen. Apple visar en värdig avsked till Steve Jobs.

Det här är väl det rätta stället om något att kritisera, ventilera och diskutera vad som rör Apple och vad som sägs om dess grundare. Det här är ett mac-forum, ingen Apple kyrka eller sekt, eller?
Tycker också att det var en sevärd minnestund, men tyckte en del var överdrivet. Men visst människor sörjde, då är det lätt att överdriva. Jag har också sörjt, och det tar en stund innan man får en balanserad bild. Tim får självklart också sörja och är det så att det var hans första möte med sorg i sin omedelbara närhet så kan man ju förstå naiviteten i hans uttryck.
Jag sörjer däremot inte Steve Jobs, jag kände honom inte, även om jag var starkt rörd av hans död några dagar. Apple betyder något för mig också, och har gett mig ofantligt genom åren. Men det tål att kritiseras det också. Jag gör och säger det som jag tycker är rätt, jag tillhör ingen sekt

Senast redigerat 2011-10-25 04:51
Ursprungligen av Robo-X:

Men vad ni hakar upp er på vissa uttryck.

Visst att man kan säga vissa saker i en sådan här situation, men att jämföra någon som bidragit med några i-landsprylar med folk som bidragit med uppfinningar och produkter som fört mänskligheten framåt är fjantigt.

Han var uttryckligen beskriven som världens bästa/främsta innovatör, inte en av utan no.1. Det var han inte!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-25 13:08
Ursprungligen av LCR:

Visst att man kan säga vissa saker i en sådan här situation, men att jämföra någon som bidragit med några i-landsprylar med folk som bidragit med uppfinningar och produkter som fört mänskligheten framåt är fjantigt.

Han var uttryckligen beskriven som världens bästa/främsta innovatör, inte en av utan no.1. Det var han inte!

Glöm inte att detta är i USA.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2011-10-26 00:21

Kan era forum rutiner dåligt och gjorde ett par försök för ett år sedan, men fick mest smisk på fimngrarna....

Som gammal doktor har jag sett för mycket, även i privat i familjen, efter 32 år...
Unga människor borde inte dö!
Oavsett vem det är, som rycks bort i produktiv ålder, eller inte får njuta av några avslappade år,
är orättvist behandlad.
Av vem? Och varför?
Desto gladare blev jag när jag fick ett meddelande för 5 minuter sedan från den här sidan.
Kul att fylla år igen, det var en pina från 30 år och framåt, men nu är det kul igen!
Vad är alternativet:D ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 06:15

NY Times: A Sister’s Eulogy for Steve Jobs.
Ett kärleksfullt tal från Jobs syster Mona Simpson.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-10-31 15:11
Ursprungligen av stile:

NY Times: A Sister’s Eulogy for Steve Jobs.
Ett kärleksfullt tal från Jobs syster Mona Simpson.

Klart läsvärd. T om en cyniker som jag fick en klump i halsen och en tår smög sig ner för kinden. Otroligt kärleksfullt skrivet tal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-13 20:14
1
Bevaka tråden