Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Macbook Pros inom kort?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Det är inte alltid det är en förlust med förra årgången. Ibland försvinner någon port, eller någon ny oanvänderbar tillkommer, eller att man inte längre kan beställa en viss konfiguration. osv.

Jo, så länge det är konfigurationen som ändras så är det nog lugnt. Men om det kommer en ny MacBook Pro (design) och han precis lagt många sköna slantar på att vara V.Ä.R.S.T. så är det jobbigt. Det är stor skillnad på mini och maxi konfiguration på en MBP

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-24 11:57
Ursprungligen av Björnström:

Jo, så länge det är konfigurationen som ändras så är det nog lugnt. Men om det kommer en ny MacBook Pro (design) och han precis lagt många sköna slantar på att vara V.Ä.R.S.T. så är det jobbigt. Det är stor skillnad på mini och maxi konfiguration på en MBP

Han behöver inte gråta sig till sömns, de nya uppgraderingarna var inget som får en att hurra allt för högt.

Kanske ett tecken på att det kommer ny formgivning med nästa uppdatering.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2011-10-21 10:24

Hur är det när det kommer nya modeller, brukar man kunna få den gamla till nedsatt pris eller?

Här känns det ju som Apple hållt nere på lagrena för att slippa stå med en massa exemplar av den gamla modellen, brukar man kanske göra så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 10:27
Ursprungligen av T-1000:

Hur är det när det kommer nya modeller, brukar man kunna få den gamla till nedsatt pris eller?

Här känns det ju som Apple hållt nere på lagrena för att slippa stå med en massa exemplar av den gamla modellen, brukar man kanske göra så?

Nedsatt pris brukar det bli hos återförsäljare som har den äldre modellen i lager. När Apple släpper sina uppdaterade/nya så finns inte den äldre modellen längre att beställa från Apple.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2011-10-21 10:34

Yea, jag tror jag ska köpa grundmodellen av 13-tummaren nu ändå. Iochmed att jag har studentrabatt lär jag ändå inte få mycket mer utförsäljningsrabatt än kanske 1000 SEK netto. Vill ha den gamla för att kunna köra 10.6.

Verkade vara försenade nu enligt macrumors.
Nästa månad.

Kanske får bli en Imac istället

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-24 13:41

PC card och Express card var väl en bra idé på Hedenhös tid men hur många använder dem idag?

Jag antar att tanken var att Apple skulle erbjuda egna ECard men hur många kort finns det egentligen som fungerar med OSX? FW800 stödjer redan vidarekoppling (daisy-chaining) och både Sonnet och Lacie har problem att få sina eSATA- och USB3-kort att fungera i OSX. De kostar dessutom en mindre förmögenhet och det borde rimligen snart dyka upp Thunderbolt-anslutna replikatorer i allsköns varianter med olika uppsättningar kontakter som ersätter både ECard och dockningsstationer

Någon CF-slot tror jag inte heller på, det är för ovanligt idag. I dagsläget är det knappast mer än några procent av alla digitalkameror som säljs med CF-slot och då endast de allra snabbaste. Ett av få skäl att behålla ECard är nog att det finns ECard/CF-adaptrar

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-24 13:46
Ursprungligen av zarkov:

PC card och Express card var väl en bra idé på Hedenhös tid men hur många använder dem idag?

Professionella användare är mer beroende av äldre hårdvara, ny hårdvara och speciell hårdvara. Då kan en sådan port värd mycket samtidigt som den oanvänd inte stör någon.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-24 15:29
Ursprungligen av planB:

Professionella användare är mer beroende av äldre hårdvara, ny hårdvara och speciell hårdvara. Då kan en sådan port värd mycket samtidigt som den oanvänd inte stör någon.

Förutom att den kostar pengar och tar utrymme från annan hårdvara som man kunnat använda, alternativt förhindrar en ny design? Sumpar man DVD-spelaren och ECard-facket skulle man nog kunna slimma MBP rätt mycket.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-24 15:32
Ursprungligen av zarkov:

Förutom att den kostar pengar och tar utrymme från annan hårdvara som man kunnat använda, ...

Det är väl en ypperlig princip att inte bygga in denna hårdvara utan lämna valfriheten att ha den externt när man behöver den?

Ursprungligen av zarkov:

... alternativt förhindrar en ny design? Sumpar man DVD-spelaren och ECard-facket skulle man nog kunna slimma MBP rätt mycket.

Vi talar om en stor 17"-are. Har man några som helst sådana behov köper man ju någon av de mindre modellerna.

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-24 16:46

Jaja, det här är ju som att tjöta med en vägg. Var och en blir salig på sitt sätt.

Köpte faktiskt den billigaste 15" på rean nu när dessa kom.
Från 16500kr till 13000kr inkl CSN kortet.

Måste varit ganska bra pris?

Ursprungligen av Antonic:

Köpte faktiskt den billigaste 15" på rean nu när dessa kom.
Från 16500kr till 13000kr inkl CSN kortet.

Måste varit ganska bra pris?

Låter som ett riktigt bra pris!

Har själv en MBP från 2010 i7 med 8 GB ram och SSD 240 GB och den tuffar på riktigt bra. En maskin som jag bör kunna använda fram till 2013 som huvud dator (göra allt) sedan får den jobba som media/mail/kontor - dator i 2-3 år till, om den inte går sönder förstås! Sedan blir det pension för maskinen. Totalt 6 år som aktiv maskin anser jag vara en rimlig livstid för en macbook pro! J

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-30 21:19

SanDisk hade en FW800 läsare tidigare. Jag förmodar att den är bra mycket snabbare än en USB dito

Bevaka tråden