Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal problem med födelsedagskalendern

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-23 18:54

Jag vet inte om jag är den enda som har det här problemet men sen jag installerade Lion så fungerar inte födelsedags kalendern riktigt. Ställer jag in svenska datum så får jag konstiga tecken i kalendern, byter jag till engelska fungerar allt som det ska.

Är det någon som har sett något liknande?

Jag har provat att skapa ett nytt konto och det är samma problem där.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-23 23:07

Min kalender heter inte Birthdays... utan Födelsedagar. Jag har båda, men visar bara den senare. Inte det som är felet?
Förresten, kolla i iCloud (webbsidan), under Inställningar i Kalendern. Där står det default fel datumformat (står på amerikanskt vis), 12timmars, veckostart Söndag etc...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 01:43

Det har varit så sen Lion kom ut. Har provat t o m en ren installation. Får alltid samma fel. Så jag tror inte det har med iCloud att göra eftersom iCloud kom ut för bara någon vecka sen.

Systemspråk är engelska, tid, format och tangentbord är på svenska. Har fungerat förut i Snow Leopard. Är det ingen som har sett samma fel?

  • Medlem
  • Östersund - Åre
  • 2011-10-24 11:23

Exakt samma fel här också. Varit så sedan jag installerade Lion i somras. Jag synkar alla kalendrar mot Google. Gör du också det? För i så fall kanske felet ligger där någonstans?

Ska förmodligen gå över till iCloud så småningom och se om det fungerar bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 18:34

Jag synkar också med Google men födelsedagskalendern kommer från adressboken och inte från Google.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-24 13:09

Jag kör inte Google, och det verkar funka för mej...

1
Bevaka tråden