Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes synkroniserar inte färdigt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-23 13:08

Har fått ett skumt problem, när jag kopplar telefonen till datorn så startar Itunes och säkerhetskopieringen påbörjar, när den kommer till steg 5 av 5 '' väntar på att ändringar ska utföras '' så stannar den där, varken Iphone eller Itunes låser sig men den kommer aldrig vidare från det steget.
Väljer jag att avsluta Itunes så blir inte telefonen säkerhetskopierad, det avbryts. Har låtit det stå på snart i två timmar, den ''laddar'' steg 5 av 5 i evigheter men den blir aldrig klar, vad är det som har gått snett?

Tråden flyttad till rätt forumdel. Detta har ingenting med App Store att göra.

/Mod

Lämna gärna lite mer information, t.ex version av OS X, version av iTunes, osv.

https://discussions.apple.com/message/16336593#16336593

I slutet av tråden verkar någon/några ha blivit hjälpta när de raderat sina röstmemos. Något att prova?

Har precis samma problem här. Jag har senaste iTunes och OSX 10.6.8

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-23 21:04

På Telefonen har jag ios 5, kör den senaste Itunes och Lion 10.7.2.

Har inga röstmemos på telefonen.. Vet inte vad jag kan prova med mer,

Provat att starta om telefonen?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-24 13:38
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Provat att starta om telefonen?

Yes, men det funkar inte heller!

Verkar inte finnas någon bra lösning. Förhoppningsvis rättar det till sig med nästa uppdatering av iTunes.

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2012-03-27 10:31

Hade samma problem, men det jag märkte var att det finns en pil (ser ut som ett playtecken) i kanten på "displayen", om man klickar på den visas en annan progress-bar. Även om den andra hela tiden visade "väntar på att ändringar skall utföras", så visar denna vilken App/Låt etc som behandlas.

Sen verkade det vara en fördel om man lät iPhonen vara aktiv under synken (alltså tänd med hemskärm), kanske har något med mina WiFi-inställningar att göra.

Har fått problem med synkningen helt plötsligt idag bara. Både vad det gäller iPhone och iPad - samma problem.
Synkningen låser sig vid:
Kalender
Kontakter
e-post konton
Anteckningar
Avmarkerar jag någon - så låser den sig vid nästa osv.
Säkerhetskopierar gör den - men när den kommer till synkningen av dessa stampar den bara. Inte för än jag avmarkerat alla dessa tjänster i iTunes fullföljer den "synkningen".
Har bytt sladd / port ingenting hjälper. Låter som ett problem från datorn - eftersom det händer oavsett iPhone eller iPad.
Har aldrig haft problemet tidigare.
Någon som har en ide ?

1
Bevaka tråden