Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield 3 på Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror alla här vet hur fett Battlefield 3 är. Om inte - kolla nedan:

Det är inte en fråga om man vill spela. Det är mest en fråga om hur länge man vill ta ledigt från jobbet.

Till min fråga:

Vilken Mac rekommenderar ni för att köra Battlefield 3 på Mac?

Min kollega Arvid har köpt den fetaste iMac 27:an med 2GB grafikkort, SSD och 16GB RAM. Jag har en dual octacore 3GHz Mac Pro med 512MB Radeon 4870HD, SSD och 16GB RAM. Räcker det? Vilken är snabbast?

Det kommer fungera bättre på din kollegas iMac.
Men ni båda kommer inte kunna spelet på mer än max medium inställningar.

Själv har jag insett att min early 2009 Mac inte kommer duga.
Alpha och beta fick jag spela med low settings i 1280x800 för att få det någorlunda flytande.

Har planerat ett hemmabygge istället kort och gott bara för detta underbara spel.

Senast redigerat 2011-10-22 22:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-22 23:34
Ursprungligen av illerG:

Det kommer fungera bättre på din kollegas iMac.
Men ni båda kommer inte kunna spelet på mer än max medium inställningar.

Själv har jag insett att min early 2009 Mac inte kommer duga.
Alpha och beta fick jag spela med low settings i 1280x800 för att få det någorlunda flytande.

Har planerat ett hemmabygge istället kort och gott bara för detta underbara spel.

Detta är det som är slaget i ansiktet för oss Apple människor. Jag har insett det och kör alla dessa spel på konsoler. Xbox eller PS3....

mmmm Jag har klockat 150 timmar på Bc2..

BF3 kommer bli helt överjävla bra. Kommer dock införskaffa till Ps3:an då min mac pro inte räcker och vägrar köpa pc.

Här finns en hel del info. Battlefield 3

Kolla den här i 1080 : Battlefield 3 Multiplayer Gameplay Trailer (1080p) - YouTube

Här även vart och hälsat på Dice-kontoret i jobb men skrev på ett NDA så kan inte säga säga något.

Har fått en jobbresa till Spanien på torsdag, välrdens i-landsproblem jag vet, men FAN vilken dålig timing.

Jag jobbade nere i Malmö sommaren 2005. Vi såg att ett nätcafé hade Battlefield 2 och funderade på att testa spela. Min lillebror sa "det är nog dumt, vi kommer fastna precis som vi gjorde med Battlefield 1942". Äh, hur bra kan det vara?

Slutade med att vi spelade 3-5 timmar varje dag, 42 dagar i sträck
Var med i turneringar och körde 21 mot 21 matcher (5 squads á 4 man plus en company leader).

Helt galet. Men SÅ bra.

Visserligen har jag alla konsoler men spela fps utan mus och tangentbord gör jag aldrig någonsin.
Det var inte ens roligt att spela BF3 beta på xbox el. PS3.

Nej det skadar inte att ha en dator till i hushållet.

1
Bevaka tråden