Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra "skärmbildsdubblering" eller "utökat skrivbord"?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har min iMac 21,5" inkopplad till teven lite då och då, båda med 1080p-upplösning som native. Funderar på vad som är bäst att köra av dessa två lägen om man, säg, vill spela spel på teven och få bäst FPS?

Vad fick du för resultat när du testade?

Jag har inte testat FPS i nåt spel, men det KÄÄNNS kanske som att det flyter bättre när man kör dubblering. Jag förstår dock inte logiken bakokm det, tänkte nån som e väl nernördad i hur sånt fungerar skulle kunna förklara vad man bör köra.

Kolla vad TV'n har för responstider etc. och jämför med din iMac's skärm...

Ingen som har nån ny input här? Vad är egentligen bäst, om man inte är intresserat av att ha möjligheten att få extra skrivbordsyta? Som det är nu är iMacen inkopplad till min LCD-teve som skärm.

skärmdubblering eftersom då är det samma bild den ritar upp istället för två olika om du använder dig av utökat skrivbord.
Mindre påfrestning på grafikkort.

Ja, det låter ju logiskt på ett sätt. Men samtidigt, säg att man kör ett spel / 1080p-film eller nåt liknande. Kör man dubblering måste ju det ritas upp på båda skärmarna, medan om man kör utökat så behövs det bara ritas upp på en skärm. Den andra visar ju typ bara en skrivbordsbakgrundsbild. Vad gäller egentligen? Ska se om jag hittar nåt bra spel att göra ett FPS-test i...

Fortfarande lättare för ett grafikkort att rita upp samma bild på två skärmar än två olika.
Nej det är inte jobbigare att visa skrivbord eller en HD-film alternativt spel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-18 19:49

Den ritar väl inte nödvändigtvis upp flera bilder bara för att man kör utökat skrivbord. Om man spelar med tv'n som utökad ytan är det ju endast där som informationen uppdaterad, på Mac-skärmen är det statisk bild.

Jag skulle säga att det inte spelar någon som helst roll vilket av de två alternativen du använder.

1
Bevaka tråden