Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWork från skiva eller Appstore?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får man exakt samma version av iWork om man köper det på skiva och uppgraderar till senaste versionen som om man köper det i Appstore?

Uppstår det något problem om man köper iWork på skiva till en dator och från Appstore till en annan och kryssar för alternativet "Ladda hem köpta appar automatiskt" i iCloud?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-20 20:02

Jag skulle definitivt köpa det via App Store, då kommer du kunna ladda ner det till alla dina datorer för all framtid. Oavsett skiva eller nerladdning kommer båda fungera likadant i nuläget.

Jag är mer nyfiken på vad som händer vid nästa version. Kommer alla som köpt via App Store få uppgradera kostnadsfritt (via en "det finns ny uppdatering"), eller måste man köpa den nya versionen? Det återstår att se.

Ursprungligen av Hallberg:

Får man exakt samma version av iWork om man köper det på skiva och uppgraderar till senaste versionen som om man köper det i Appstore?

Uppstår det något problem om man köper iWork på skiva till en dator och från Appstore till en annan och kryssar för alternativet "Ladda hem köpta appar automatiskt" i iCloud?

Kostnadsfritt för en ny "stor" version lär det inte bli.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 10:14

Jag misstänker också att stora versioner kostar. Men det är mitt önsketänkande, att åtminstone iLife ska uppdateras oändligt när man väl köpt det en gång i App Store iom att det brukar ingå med datorerna i vanliga fall.

Ursprungligen av Capeman:

Kostnadsfritt för en ny "stor" version lär det inte bli.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-10-22 10:40
Ursprungligen av ibish:

Jag misstänker också att stora versioner kostar. Men det är mitt önsketänkande, att åtminstone iLife ska uppdateras oändligt när man väl köpt det en gång i App Store iom att det brukar ingå med datorerna i vanliga fall.

Uppgraderingar av iLife har alltid kostat pengar. Att det följer med ett system betyder inte att nya versioner är gratis. Isåfall skulle även OS X vara gratis för det följer ju också med datorn vid köp

Är man orolig för något och vill ha ett media så kan man väl bränna ut det nedladdade med ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 10:10

Man har iofs inget att oroa sig för. Du kan ladda ner om och om igen på hur många datorer som helst, tills Apple går i konkurs och världen går under. Det är lättare att slarva bort fysisk media i det här fallet.

Ursprungligen av Goflorp:

Är man orolig för något och vill ha ett media så kan man väl bränna ut det nedladdade med ?

På skiva är det 1 licens = 1 Mac (undantaget familjelicens).

Medan Mac Appstore tillåter dig installera på flera system.

1
Bevaka tråden