Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Thunderbolt Display

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 23:20
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-20 23:46
Ursprungligen av ;:

lite stavfel i texten... den har ingen separat usb-sladd till skillnad från föregångaren då?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-10-20 23:48
Ursprungligen av ;:

Du skriver att det går att seriekoppla flera TB Displayer; det är en sanning med modifikation, då Apple pillat lite med TB-kontakten på skärmen så den inte tillåter att man kopplar ytterligare en skärm direkt till en TB Display. Vill man ha 2 TB-skärmar kopplade till samma mac (och bara har en TB-port på datorn) måste man koppla ett annat TB-tillbehör emellan de båda skärmarna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-20 23:49
Ursprungligen av inf0l:

Du skriver att det går att seriekoppla flera TB Displayer; det är en sanning med modifikation, då Apple pillat lite med TB-kontakten på skärmen så den inte tillåter att man kopplar ytterligare en skärm direkt till en TB Display. Vill man ha 2 TB-skärmar kopplade till samma mac (och bara har en TB-port på datorn) måste man koppla ett annat TB-tillbehör emellan de båda skärmarna.

Det gäller väl bara om man vill koppla på en MDP-skärm efter TB-skärmen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 08:52
Ursprungligen av inf0l:

Du skriver att det går att seriekoppla flera TB Displayer; det är en sanning med modifikation, då Apple pillat lite med TB-kontakten på skärmen så den inte tillåter att man kopplar ytterligare en skärm direkt till en TB Display. Vill man ha 2 TB-skärmar kopplade till samma mac (och bara har en TB-port på datorn) måste man koppla ett annat TB-tillbehör emellan de båda skärmarna.

Du har nog blandat ihop att koppla ihop 2 st Thunderbolt Display med att koppla ihop 1st Thunderbolt Display med 1st Cinema LED Display.
Macworld gjorde det senare genom att göra det du beskrev.

Att koppla ihop 2 st Thunderbolt Display ska bara vara att köra på.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2011-10-21 13:11
Ursprungligen av xtrem:

Du har nog blandat ihop att koppla ihop 2 st Thunderbolt Display med att koppla ihop 1st Thunderbolt Display med 1st Cinema LED Display.
Macworld gjorde det senare genom att göra det du beskrev.

Att koppla ihop 2 st Thunderbolt Display ska bara vara att köra på.

I hate being wrong...

  • Medlem
  • 2011-10-21 13:30

Som alla andra produkter ni testar så hoppas jag på att även denna kommer lottas ut....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-21 13:32
Ursprungligen av Spata:

Som alla andra produkter ni testar så hoppas jag på att även denna kommer lottas ut....

Om det hade varit jag som testat den hade jag senare lottat ut den till mig själv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-21 22:19

Ursäkta en blåbärsfråga... Hur bär man sig åt för att seriekoppla flera enheter om det endast finns en TB-port på skärmen?

Ursprungligen av lensv:

Ursäkta en blåbärsfråga... Hur bär man sig åt för att seriekoppla flera enheter om det endast finns en TB-port på skärmen?

Skärmen har en integrerad kabel så kontakten är därför tillgänglig för nästa skärm. Sedan fortsätter man bara att koppla in skärm tre i skärm två, fyran i trean o.s.v. tills man anser att man har tillräckligt med skärmar. Samma princip gäller för exempelvis hårddiskar eller vad det nu kan vara för TB-prylar som man har liggande...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-10-22 08:23
Ursprungligen av Papperskatt:

Skärmen har en integrerad kabel så kontakten är därför tillgänglig för nästa skärm. Sedan fortsätter man bara att koppla in skärm tre i skärm två, fyran i trean o.s.v. tills man anser att man har tillräckligt med skärmar. Samma princip gäller för exempelvis hårddiskar eller vad det nu kan vara för TB-prylar som man har liggande...

Aha, vart gömmer sig denna integrerade kabel någonstans?

Ska det alltså gå att koppla in upp till sex skärmar på det här sättet? Enl. tidigare trådar har jag fått uppfattningen att grafikkorten begränsar hur många skärmar det ska gå att koppla in?!?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-22 09:20
Ursprungligen av lensv:

Aha, vart gömmer sig denna integrerade kabel någonstans?

Ska det alltså gå att koppla in upp till sex skärmar på det här sättet? Enl. tidigare trådar har jag fått uppfattningen att grafikkorten begränsar hur många skärmar det ska gå att koppla in?!?

Den gömmer sig inte, den sitter fullt synlig på baksidan. Se t.ex. tredje bilden i bildspelet här: Apple - Thunderbolt Display - Fler bildpunkter, fler möjligheter.

Ja, grafikkortet/chippet begränsar antalet skärmar. På de flesta Macar kan man bara koppla in två externa. Men man kan fortfarande koppla på andra TB-enheter, såsom hårddiskar etc. även om man har max antal skärmar.

1
Bevaka tråden