Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejdå Safari - idag blev Google Chrome min standardwebbläsare

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är rätt konservativ när det gäller förändringar i min arbetsmiljö. Numera är jag sen med uppdateringar. Jag kör 10.6 och iOS4 på mina arbetsverktyg fortfarande - allt måste fungera eftersom jag har full produktion hela tiden.

Firefox var min standardläsare fram till version 4.0 när allt började strula för mig och det har bara blivit värre med senare versioner. Numera uppdateras läsaren varje gång jag startar den - sjukt irriterande. Så irriterande att jag nu raderar Firefox från min dator.

Safari tog över rollen som mitt mest använda program. Tyvärr är Safari 5.1 i Lion helt galet dåligt så jag kan inte använda det längre. Funktionen "Multi-process windows" skapar enorma problem för mig när den laddar om sidor hejvilt. Jag tappar information och blir utloggad etc.

Sedan 09.30 imorse är det Google Chrome som är min standardwebbläsare. Till och med BankID fungerar i Chrome.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-21 11:16

Att stoppa "multi-process windows" verkar inte vara några probelm Stop Safari Auto-Refreshing Web Pages in Mac OS X Lion

Mitt problem är snarare att Safari käkar så mycket minne. Efter 2-3 dagar igång är den lätt uppe i 3-4GB av totalt 6. Min gamla iMac blir då närmast obrukbar till jag stängt Safari och startar det igen. Där är Chrome mycket bättre.

Håller med.
Fick kasta ut Safari pga den käkade minne.

Kör bara Chrome också, suverän tycker jag.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-21 12:01

Jag har använt Chrome i några år nu och när jag skaffade iMac i somras var det första jag gjorda att installera Chrome. Snabb, stabil och adresshantering och sökfunktion som jag tycker är grymma.

Eh nu laddar jag också ner Chrome.. Safari käkar slut mina 4GB, Chrome eller lägga 1000kr på RAM? haha låter som ett enkelt val

Jag tycker Safari blev bättre efter uppdateringen till 10.7.2. Före den experimenterade jag med att byta till Chrome, men jag upptäckte att jag inte står ut med UI:t.

Jag kör Chrome när det passar sig bättre. T.ex. så verkar det som att SEB internetbank inte fullt ut vill leka med Safari. Rätt som det är så är man utloggad och måste logga in igen. Sådant är lite irriterade när man sitter och ska betala räkningarna.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-21 16:53

Vart kan man se hur mycket minne Safari drar?

  • Medlem
  • 2011-10-21 17:05

"top" i terminalen eller i Aktivitetskontroll.app

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-21 21:47

Då jag använder mig av 1Password flitigt så saknar jag viss funktionalitet när det kommer till overlay-liknande popuprutor med inloggning (Ex vis när jag går in på BT-interfacet på min server), där finns inget högerklickalternativ för att fylla i, och inte heller hjälper det med att låsa upp och klicka i tillägget.

1
Bevaka tråden