Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Krossa Android"

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 09:12
Ursprungligen av ;:

http://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqUJag är jäkligt trött på detta "krig" mellan Android/Google och iOS/Apple (snart blandar väl sig Windows/Microsoft sig också).Detta citatet kommer väl bara få Apple-fanboys att hata ännu mer, vilket gör att Android-fanboys hatar lite till och vi har en sån där "härlig" hat-cirkel...Själv har jag inte bestämt mig vad jag ska ha för ny mobil. iPhone 4S ser fin ut, men ICS ser även det intressant ut.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-21 11:37
Ursprungligen av ;:

Stulen och stulen... Han säger ju inte direkt vad som Google har stulit. Det är svårt att skydda en idé, även om man i USA har lite märklig patentlagstiftning.

Hårda bud.

Ursprungligen av ;:

Känns ju som sköna värderingar och prioriteringar från en snubbe som visste att hans tid var räknad...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-21 14:26
Ursprungligen av ;:

Sorgligt att en man som bedöms ha varit geni inte ens klarade av att genomskåda alternativ-medicinbluffen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-21 15:21
Ursprungligen av ;:

Sen bör man väl kanske ge Googles boss rätt namn, Eric Schmidt. Eric Schmidt - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av ;:

Det är väl inte konstigt om Jobs tycker illa om en ripoff och sätter in resurser på att kolla om det finns lagöverträdelser i det? Apple har blivit imiterade förr. Microsoft byggde sitt imperium helt på ripoffs, flera från Apple. Om Android bara är en billig kopia kan jag inte uttala mig om, men det var ju tydligen Jobs synvinkel och Apple har rätt att se om hur de kan värja sig mot sånt.Historien upprepar sig. PC'n vann mark på lågt pris och alla PC-användarna fnös åt plastdisketter och fönstersystem för att PCn inte hade det. Och nu sitter en massa Androidanvändare och hatar iPhone bara för att den kom först och kostar mer. Själv är jag mer inne på att göra program som kan köras på båda, och skita helt i att ta sida i idiotiska hatkampanjer.

Viss skillnad mellan att tycka illa om android och låta advokaterna kika på det, och att göra det till sitt Jihad när man lever på lånad tid.

Citat:

"I will spend my last dying breath if I need to, and I will spend every penny of Apple’s $40 billion in the bank, to right this wrong,” Jobs said. “I’m going to destroy Android, because it’s a stolen product. I’m willing to go thermonuclear war on this".

Ursprungligen av ;:

Man märkte att cancern även satte sig på huvudet. Det finns ett otal funktioner och saker i Mac os X som är direkt stulna från Linux. Det finns även saker i ios som är direkt stulna från Android. Gubben var tokig, så enkelt är det bara!

Ursprungligen av PeeMaN:

Man märkte att cancern även satte sig på huvudet. Det finns ett otal funktioner och saker i Mac os X som är direkt stulna från Linux. Det finns även saker i ios som är direkt stulna från Android. Gubben var tokig, så enkelt är det bara!

Öh....Nej

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-29 12:42

Inte bara fråga om IOS längre. Ny design och lyssna in trender som tex.. större skärmyta är något som Apple missat senaste året. Man blev hemmablind.

Apple har helt klart tappat marknadsandelar i sin iver att hålla upp sina sköna vinstmarginaler, det kommer att straffas i det långa loppet, för Nokia börjar få ordning i leden så smått, och då kommer konkurrensen att ytterligare hårdna på smartphone sidan förutom SAMSUNGS nuvarande framgångar.

Samsung knockar Apple - Mobila affärer - E24

Marknadsandelar är tungt att ta igen när man en gång börjat tappa, se på SE, LG och Apple mmm.

Apple får skylla sig själva när dom nu får bita i det sura äpplet, Precis som jag tidigare har påpekat i tråden om lanseringen av iPhone 4S så tappade man kunder som planerade köpa ny smartphones, när produktlivscyklarna blir så långa i Apples fall och framförallt avsaknad av en ny design och anpassningen till rådande trender som större skärmyta för en mer behaglig surfning , osv.. nej Apple trodde dom var lite smått oövervinnliga på smartphone sidan efter tidigare framgångar.

Så farligt att slå sig för bröstet och blunda för vad som händer runt omkring på marknaden, och bara köra sitt race i sin bubbla.

Visst kommer nya iPhone 4S att knapra tillbaks någon % i marknadsandel men inte så mycket som vissa kan tro när nyhetens behag har lagt sig, mest är det gamla användare av Iphones som byter upp sig skulle jag tänkas tro, inte nya användare eller switchers i den omfattningen som skulle behövas för att ta marknads andelar från konkurrenter.

Måste få ge en eloge till Samsung som har krigat hårt och lyssnat in trender och satsat på lite större skärmyta, och är väl förtjänt sin framgång.

Ursprungligen av CUBEIS:

Inte bara fråga om IOS längre. Ny design och lyssna in trender som tex.. större skärmyta är något som Apple missat senaste året. Man blev hemmablind.

Apple har helt klart tappat marknadsandelar i sin iver att hålla upp sina sköna vinstmarginaler, det kommer att straffas i det långa loppet, för Nokia börjar få ordning i leden så smått, och då kommer konkurrensen att ytterligare hårdna på smartphone sidan förutom SAMSUNGS nuvarande framgångar.

Samsung knockar Apple - Mobila affärer - E24

Marknadsandelar är tungt att ta igen när man en gång börjat tappa, se på SE, LG och Apple mmm.

Apple får skylla sig själva när dom nu får bita i det sura äpplet, Precis som jag tidigare har påpekat i tråden om lanseringen av iPhone 4S så tappade man kunder som planerade köpa ny smartphones, när produktlivscyklarna blir så långa i Apples fall och framförallt avsaknad av en ny design och anpassningen till rådande trender som större skärmyta för en mer behaglig surfning , osv.. nej Apple trodde dom var lite smått oövervinnliga på smartphone sidan efter tidigare framgångar.

Så farligt att slå sig för bröstet och blunda för vad som händer runt omkring på marknaden, och bara köra sitt race i sin bubbla.

Visst kommer nya iPhone 4S att knapra tillbaks någon % i marknadsandel men inte så mycket som vissa kan tro när nyhetens behag har lagt sig, mest är det gamla användare av Iphones som byter upp sig skulle jag tänkas tro, inte nya användare eller switchers i den omfattningen som skulle behövas för att ta marknads andelar från konkurrenter.

Måste få ge en eloge till Samsung som har krigat hårt och lyssnat in trender och satsat på lite större skärmyta, och är väl förtjänt sin framgång.

Större skärmyta; iPhone 4/4s och alla de övriga har en viss storlek för att de är en kompromiss.
De skall "ligga gött i näven"
De skall passa i fickan, handväskan etc
De skall KUNNA SKÖTAS MED ENA HANDEN, här dör alla skärmar större än iPhone.

iPhone 4s säljer som kondomer på en frikyrkokonferens (som smör)

Att designen inte ändrades på utsidan;

Alla tillbehör som redan köpts behöver inte köpas om igen.
Alla skal etc passar

Det finns en anledning till att IBM inte designade om din Thinkpad 600 under vaddå? 8 år?
Alla dockningsstationer passade ju.

Sedan har jag svårt se, hur skulle den kunna bli bättre i designen? "Större skärm" - no way.

Att Nokia börjar få ordning, nja, det dröjer nog än. hade de haft ordning i skåpet och alla sina indianer i kanoten hade inte N9 tillåtits se dagsljus.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-29 16:19
Ursprungligen av CUBEIS:

Inte bara fråga om IOS längre. Ny design och lyssna in trender som tex.. större skärmyta är något som Apple missat senaste året. Man blev hemmablind.

Apple har helt klart tappat marknadsandelar i sin iver att hålla upp sina sköna vinstmarginaler, det kommer att straffas i det långa loppet, för Nokia börjar få ordning i leden så smått, och då kommer konkurrensen att ytterligare hårdna på smartphone sidan förutom SAMSUNGS nuvarande framgångar.

Samsung knockar Apple - Mobila affärer - E24

Marknadsandelar är tungt att ta igen när man en gång börjat tappa, se på SE, LG och Apple mmm.

Apple får skylla sig själva när dom nu får bita i det sura äpplet, Precis som jag tidigare har påpekat i tråden om lanseringen av iPhone 4S så tappade man kunder som planerade köpa ny smartphones, när produktlivscyklarna blir så långa i Apples fall och framförallt avsaknad av en ny design och anpassningen till rådande trender som större skärmyta för en mer behaglig surfning , osv.. nej Apple trodde dom var lite smått oövervinnliga på smartphone sidan efter tidigare framgångar.

Så farligt att slå sig för bröstet och blunda för vad som händer runt omkring på marknaden, och bara köra sitt race i sin bubbla.

Visst kommer nya iPhone 4S att knapra tillbaks någon % i marknadsandel men inte så mycket som vissa kan tro när nyhetens behag har lagt sig, mest är det gamla användare av Iphones som byter upp sig skulle jag tänkas tro, inte nya användare eller switchers i den omfattningen som skulle behövas för att ta marknads andelar från konkurrenter.

Måste få ge en eloge till Samsung som har krigat hårt och lyssnat in trender och satsat på lite större skärmyta, och är väl förtjänt sin framgång.

Fast å andra sidan:

The bullshit Samsung smartphone numbers

Ursprungligen av lasselu:

Ja det var väl likadant med Galaxy Tab där x miljoner skeppats, inga siffror på vad som sålts.

History repeats itself.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 17:12
Ursprungligen av PeeMaN:

Man märkte att cancern även satte sig på huvudet. Det finns ett otal funktioner och saker i Mac os X som är direkt stulna från Linux. Det finns även saker i ios som är direkt stulna från Android. Gubben var tokig, så enkelt är det bara!

Det är skillnad på att stjäla idéer och göra till sitt eget (Apple) och kopiera rakt av (Samsung)

Ursprungligen av CUBEIS:

Inte bara fråga om IOS längre. Ny design och lyssna in trender som tex.. större skärmyta är något som Apple missat senaste året. Man blev hemmablind.

Apple har helt klart tappat marknadsandelar i sin iver att hålla upp sina sköna vinstmarginaler, det kommer att straffas i det långa loppet, för Nokia börjar få ordning i leden så smått, och då kommer konkurrensen att ytterligare hårdna på smartphone sidan förutom SAMSUNGS nuvarande framgångar.

Samsung knockar Apple - Mobila affärer - E24

Marknadsandelar är tungt att ta igen när man en gång börjat tappa, se på SE, LG och Apple mmm.

Apple får skylla sig själva när dom nu får bita i det sura äpplet, Precis som jag tidigare har påpekat i tråden om lanseringen av iPhone 4S så tappade man kunder som planerade köpa ny smartphones, när produktlivscyklarna blir så långa i Apples fall och framförallt avsaknad av en ny design och anpassningen till rådande trender som större skärmyta för en mer behaglig surfning , osv.. nej Apple trodde dom var lite smått oövervinnliga på smartphone sidan efter tidigare framgångar.

Så farligt att slå sig för bröstet och blunda för vad som händer runt omkring på marknaden, och bara köra sitt race i sin bubbla.

Visst kommer nya iPhone 4S att knapra tillbaks någon % i marknadsandel men inte så mycket som vissa kan tro när nyhetens behag har lagt sig, mest är det gamla användare av Iphones som byter upp sig skulle jag tänkas tro, inte nya användare eller switchers i den omfattningen som skulle behövas för att ta marknads andelar från konkurrenter.

Måste få ge en eloge till Samsung som har krigat hårt och lyssnat in trender och satsat på lite större skärmyta, och är väl förtjänt sin framgång.

Fast nä, den storlek iPhone har just nu är perfekt för att kunna hantera med en hand. Telefoner som SGS2 är för stora.

Apple har tappat marknadsandelar för att Android finns i 14134123 olika former och prisklasser, precis som Windows.

Nej, Samsung "knockar" inte Apple. Visst, de tillverkar fler eftersom de har fler modeller (antar att Nexus också räknas in där). Apple skeppar dock fler telefoner än förra året.

Vad som är mer intressant är att Samsung inte tjänar lika mycket pengar, deras vinst föll med 23%...

Får man fråga vad du bygger argumentet om att det bara är gamla användare som köper 4S?

Framgång och framgång, hade jag varit aktieägare i Samsung hade jag inte varit nöjd med ett vinsttapp på 23%...

Direkt stulna från Android? Som vad?

1
Bevaka tråden