Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen dator - hur funkar det med iphone/ipad o synkning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet inte om det här är rätt tråd, i så fall får ni ursäkta...
Fick min MBP stulen idag (vilket gör mig både ledsen och förbannad). Har ändrat lösenord på allt jag kan komma på, men nu slog det mig att min iphone & ipad ju är registrerad mot den datorn och itunes som är kopplad dit. Vad kan det bli för problem och vad kan jag göra för att skydda mitt konto där.

Är det bara att synka med itunes på min nya dator, när jag väl köpt en och så finns alla kontakter, appar, inställningar osv kvar?

Tack på förhand!

Ja, bara att synka på din nya dator, du kan ha 5 datorer aktiverade samtidigt.

Kontakter/Inställningar/app-data finns inte.
Dessa finns där du sparat informationen.

Appar laddar du ner igen från iTunes, eller väljer transfer purchases i iTunes på datorn från din iPhone/iPad.

Har du ändrat lösenord på ditt iTuneskonto? Gör det annars omedelbart

Om jag minns rätt kan man även avaktivera en dator, gör det med den stulna

Ursprungligen av macwitty:

Har du ändrat lösenord på ditt iTuneskonto? Gör det annars omedelbart

Om jag minns rätt kan man även avaktivera en dator, gör det med den stulna

Man kan bara avaktivera det på datorn, eller avaktivera alla auktoriserade datorer på kontot i iTunes (bra att göra om man bara hade en dator auktoriserad innan).

Ursprungligen av subclip:

Hej!
Vet inte om det här är rätt tråd, i så fall får ni ursäkta...
Fick min MBP stulen idag (vilket gör mig både ledsen och förbannad). Har ändrat lösenord på allt jag kan komma på, men nu slog det mig att min iphone & ipad ju är registrerad mot den datorn och itunes som är kopplad dit. Vad kan det bli för problem och vad kan jag göra för att skydda mitt konto där.
Är det bara att synka med itunes på min nya dator, när jag väl köpt en och så finns alla kontakter, appar, inställningar osv kvar?
Tack på förhand!

Find my iPhone (exempelvis) är tillgängligt genom MobileMe / iCloud och det kommer man åt genom sitt konto där. Om du byter lösenord på den tjänsten så ska det inte vara några problem att du har hanterat enheterna på din stulna Macbook Pro.

Du har ju inte fått din iPhone eller iPad stulna. Då har du ju kvar alla kontakter, appar, inställningar osv. Dessa kan du bara sedan ta från dina iOS-enheter till din nya Macbook Pro med hjälp av iTunes. Kom bara ihåg att auktorisera din nya dator med ditt iTunes-konto så att den inte vägrar föra över appar och annat som checkas mot köpare. Däremot så kommer iTunes förmodligen att vilja radera sådant som musik.

Nej, just det. Det mesta jag ser i telefon/ipad lagras ju lokalt där. Känner att jag inte riktigt har alla hästar hemma idag, all energi har gått åt att ringa polis, försäkringsbolag mm. Lösenord är bytt och uppgifter om att handla på visakortet är borttaget. Men att avauktorisera alla datorer var ett bra tips! Tack!

1
Bevaka tråden