Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta Imovie händelsebibliotek till extern disk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu håller jag på att bli stållig. Har importerat ett antal DV band till iMovie som då lagt dessa på den interna hårddisken (MBP), vilket resulterade naturligtvis i att denna är snart full. Nu vill jag använda en WD Externdisk till lagring av video, men kan inte i min villaste fantasi hitta hur man gör. Kan någon vara snäll och hjälpa mig så att jag får använda den externa disken som filmbibliotek istället? Jag har redan manuellt kopierat alla filmer i iMovies händels folderen till den externa disken, men jag får ändå inte till att använda dessa.

Mvh

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-26 23:28

Du vill helt enkelt arbeta med redigeringen där alla importerade filmklipp ligger på EXTERN disk? Sök i Hjälpen i iMovie med ordet "external" så hittar du lösningen.

Tack. Hittade svaret. Det var bara att öppna iMovie och dra över filerna under Händelser till en ny disk under Händelser. Smidigt och snabbt. Att kopiera direkt utom iMovie fungerade dock inte.

tack för hjälp!

1
Bevaka tråden