Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - när tror du att den kommer?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-18 20:59

Då den gamla tråden låstes när iPhone 4S kom (med all rätt) är det väl dags att starta en ny om just iPhone 5!

Läste ett rykte idag att iPhone 5 kommer i sommar och att Steve Jobs själv la ner en hel del tid på just 5'an.. Länk kommer här:
iPhone 5 kommer nästa sommar (Nyheter) - iPhonepyssel

Källor: iPhone 5, not 4S, was Steve Jobs' final project | CNET UK
iPhone 5 on schedule for summer launch?

Vad tror ni, kommer den i sommar och inte i höst?

//Splix

Senast redigerat 2011-10-19 08:01

Eftersom de trådarna är så specifika, kring utseende och namn, så finns det nog utrymme för ytterligare en tråd. Men då måste den här tråden också vara specifik. Därför har jag nu ändrat rubriken, så att den riktar in sig på tidpunkten.

/Mod

Jag har raderat några offtopic/trams-inlägg.

Om man inte har något att tillföra... Om man tycker att ämnet är ganska meningslöst att diskutera... Om man tycker att det är för tidigt att diskutera ämnet...

...så finns det ett mycket enkelt recept: Låt bli att skriva i tråden!

/Mod

Senast redigerat 2011-10-21 13:52

Jag tror att nästa modell kommer någon i Juni-Augusti för att sälja så många iPhone 4S som möjligt.. Att nästa modell skulle komma tidigare än så verkar inte troligt.. Snarare att den kommer till nästa höst med mitten av sommaren som en tidig bonus..

29 juli 2012

Apple har säkert suttit och tänkt på det här ett tag. Nu är det dags för företaget att sätta nya avtryck i historien. Därför har Tim Cook m.fl. bestämt sig för att släppa nästa iPhone den 4 juli 2012. Detta faller in med den amerikanska självständighetsdagen. Vid detta tillfälle kommer Apple även att förklara sig självständigt från den amerikanska staten och göra Cupertino till ett eget land. Dock återstår det att se vem som blir president. Tim Cook kanske har andra planer än att åta sig den rollen. Man kommer nog inte att närma sig Nordkorea och göra Steve Jobs till den ständiga ledaren (som ni vet så är Nordkoreas ständiga ledare död sedan ett antal år tillbaka).

Statskyrkan i det nya landet i väst blir givetvis Apple HQ.

Ursprungligen av Goflorp:

29 juli 2012

Skäms! På en söndag? Tur att du inte var seriös.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 20:37

Lutar åt perioden maj-sep 2012.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 11:33

Och hur seriös är du?

Ursprungligen av kenjon:

Och hur seriös är du?

Jag gjorde aldrig anspråk på att vara seriös (icke heller i mitt svar till Goflorp). Faktum är ju att vi ändå inte har en susning, vilket gör spekulationer svåra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-21 13:10

Vad tror ni om att Apple kommer att försöka hålla så lång tid som möjligt mellan årliga uppdateringar av iPad och iPhone? iPhone 4S presenterades ju ganska exakt ett halvår efter iPad 2. Detta för att maximera nyhetsvärdet och försäljningen av sina två viktigaste produkter.

Den kommer att komma samma tid på året som alla andra iPhones, varför skulle den INTE det?

24 februari 2012 (steve's födelsedag)
På något sätt kommer de att börja släppa grejer då. Om det inte blir en iPhone 5,
så blir det något annat.

Ursprungligen av panther:

24 februari 2012 (steve's födelsedag)
På något sätt kommer de att börja släppa grejer då. Om det inte blir en iPhone 5,
så blir det något annat.

iPad??

Ursprungligen av panther:

24 februari 2012 (steve's födelsedag)
På något sätt kommer de att börja släppa grejer då. Om det inte blir en iPhone 5,
så blir det något annat.

Vore väldigt märkligt att hedra någon som ägnade senaste 14 åren åt att sanera bort allt vad sentimentalitet och tillbakablickande heter, just genom att fixera sig vid det förflutna och instifta heliga dagar. Jag hoppas verkligen Tim Cook klarar att leda Apple utan att blanda in sånt trams igen.

Tror heller inte att det blir någon iPhone 5 bara ett halvår efter att 4S släppts. Om marknaden fortsätter fungera ungefär som tidigare lär de väl just så pass vara ikapp efterfrågan lagom till dess. Jag gissar på september/oktober igen, så man kan trimma in tillverkningen och logistiken precis innan julhandeln.

Ursprungligen av Samuel K:

Vore väldigt märkligt att hedra någon som ägnade senaste 14 åren åt att sanera bort allt vad sentimentalitet och tillbakablickande heter, just genom att fixera sig vid det förflutna och instifta heliga dagar. Jag hoppas verkligen Tim Cook klarar att leda Apple utan att blanda in sånt trams igen.

Tror heller inte att det blir någon iPhone 5 bara ett halvår efter att 4S släppts. Om marknaden fortsätter fungera ungefär som tidigare lär de väl just så pass vara ikapp efterfrågan lagom till dess. Jag gissar på september/oktober igen, så man kan trimma in tillverkningen och logistiken precis innan julhandeln.

Hmmm, handlar väl inte om sentimentalitet, utan just om att hedra någon som grundade den grund som Apple vilar på. Om inte jag misstar mig, så har väl just hedrandet varit ganska omfattande på både Apple och i Mac-kretsar i allmänhet. Det är väl inte mer sentimentalt att släppa produkter på någons födelsedag, än att klämma i sig tårtor och ge varandra presenter.
Jag, tillade också att 'om inte iPhone, så någon annan produkt' just för att det kanske kan vara kort om tid.
Bara en reflektion, så var väl Tim den som var oerhört emotionell efter Steves död, men det kanske är trams för dig att ha minnesdagar. Så ser det inte ut i min värld, och jag betraktar mig inte som det minsta sentimental.

Åh! Jag hoppas på sommaren! Släpptes inte Iphone 3gs på sommaren, juni-juli (?) och kom till Sverige i Augusti? Ser man till just den modellen så verkar det rimligt

Ursprungligen av Specias:

Åh! Jag hoppas på sommaren! Släpptes inte Iphone 3gs på sommaren, juni-juli (?) och kom till Sverige i Augusti? Ser man till just den modellen så verkar det rimligt

3Gs'n släpptes 31Juli sen sommaren

Topic folks!

Nästa iPhone kommer i september/oktober tippar jag på.

Lägg ner attityden och sIdospåret gott folk. Två inlägg raderade. Håll er till topic nu.

/Mod

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-10-26 18:06

Tror inte Apple släpper den förrän om ungefär 12 mån, de borde väl krama ur så mycket de kan ur 4S innan?
Tycker man har hört en del om femman och så, någonstans känns det som att den nästan resan är klar.. Säkert bara en känsla..

Varför skulle man vilja släppa en ny telefon tidigare än nödvändigt. Skulle tippa att en efterföljare till i4S redan i princip är fädig och Apple har troligen folk som utvecklar 6 generationen också. Deras försäljningsavdelning mäter nog försäljningen på i3S, i4 och i4S och kollar hela tiden på vad konkurenter har för sig. När trenden på försäljning faller och marknaden behöver en ny modell kallas det till en pressvisning och så sker släppet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-04 21:28
Ursprungligen av Christer Holm:

Varför skulle man vilja släppa en ny telefon tidigare än nödvändigt. Skulle tippa att en efterföljare till i4S redan i princip är fädig och Apple har troligen folk som utvecklar 6 generationen också. Deras försäljningsavdelning mäter nog försäljningen på i3S, i4 och i4S och kollar hela tiden på vad konkurenter har för sig. När trenden på försäljning faller och marknaden behöver en ny modell kallas det till en pressvisning och så sker släppet.

Riktigt så enkelt är det nog inte, det ska ju tajmas in med en ny iOS-version också.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-29 08:11
  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-02 16:31
1
Bevaka tråden