Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbletter i iCal

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 14:59

En bekant till mig har lyckats få dubletter på samtliga inbokade möten i iCal ett år framåt. Som ni förstår är det smått omständigt och manuellt ta och radera dessa dubletter för hand. Finns det någon väg att gå för att slippa detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 15:04

Det vore smutt om det var två kalendrar? - men det är det inte antar jag, för att radera är enkelt?

Annars har jag inget svar -men nån annan kanske har?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 17:00

Din vän kan alltid pröva att välja arkiv-återgå till säkerhetskopia. Om det inte finns någon säkerhetskopia så är det även möjligt att göra en synkning där man ersätter all info på en enhet med infon från en annan. Så om din kamrat har en Palm, elefon, iPod, .mac-synk eller annan dator som har informationen så är detta troligen det bästa sättet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-18 18:40

Hejsan!
Nu så där nå'ra år senare, än ovanstående inlägg, kanske det har kommit fler rön angående problemet med dubletter, och i mitt fall till och med 'trippletter'. I min hem-kalender har jag dom allra flesta högtidsdagarna i trippla exemplar. Fattar inte hur dom har kommit dit riktigt men... Det måste väl ha med tidigare användande på flera enheter gissar jag.

I vilket fall skulle jag gärna få reda på om det finns något verktyg nu för tiden som letar upp och tar bort dubletter i iCal.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-18 22:01

Ligger de i samma kalender? Kolla vilka kalendrar du visar, På min Mac, iCloud, På iPhone etc.
Använder du iCloud och synkar mot den, räcker det med att bara välja iCloud, och avmarkera de andra.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-10-18 22:03

Ja, det gör dom! Som jag skrev så har jag trippla exemplar av högtidsdagar i min hemkalender.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-23 17:43

Jag har samma problem. Började efter att jag installerat iOS5 och nu vill de inte försvinna. Har testat det mest uppenbara som att ersätta med kalendern i min Mac som fortfarande ser normal ut, men det funkade inte.

Mycket tacksam för råd!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-23 22:53

Och du har klickat på knappen Kalendrar längst upp till vänster och kollat så du inte har för många ikryssade?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-24 10:00

Ett verktyg för att ta bort dubletterna. Glöm inte att säkerhetskopiera innan du kör det.
iCal Cleaner

iCloud är uppenbarligen är källan till det här problemet. När man synkar i iTunes frågar datorn om den hittar två lika poster. Det gör inte iCloud. Dessutom svarar det på inbjudningar i tid och otid – helt på eget bevåg.

Eftersom jag använder iCal hela tiden så valde jag att prioriterat bort iCloud. Avslutade mitt iCloudkonto, även om det tog med sig ett par veckors kalenderbokningar...

1
Bevaka tråden