Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google presenterar Android 4.0 i natt (2011-10-19)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-18 14:07

Klockan fyra i natt svensk tid kommer Google och Samsung presentera Android 4.0 Ice Cream Sandwich samt av allt att döma även nästa Nexus, vilken hittills kallats för Nexus Prime. Evenemanget hålls i Hong Kong 10:00 lokal tid (04:00 svensk tid) och kan följas live på adressen androiddeveloperss kanal - YouTube.

Tänkte att detta kunde vara intressant även här.

Trådens rubrik förtydligad.

/Mod

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-18 14:46

Tack!

Galaxy Nexus har setts av japaner här, kan så klart vara fake:
Galaxy Nexus breaks cover early in Japan, it's almost everything you expected the Nexus Prime to be

Senast redigerat 2011-10-18 15:08

Synd bara att Prime/Galaxy Nexus blir en tegelsten att ha i fickan. Men visst - det ska bli kul att testa ICS i min Nexus S. Förhoppningsvis så ska väl allt nytt fungera i den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:52
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Synd bara att Prime/Galaxy Nexus blir en tegelsten att ha i fickan. Men visst - det ska bli kul att testa ICS i min Nexus S. Förhoppningsvis så ska väl allt nytt fungera i den.

Ska bli spännande och se om de har lagt till så man kan flytta mail i mailklienten

Ursprungligen av zappee:

Ska bli spännande och se om de har lagt till så man kan flytta mail i mailklienten

Kan man inte det nu?!

Ursprungligen av zappee:

Ska bli spännande och se om de har lagt till så man kan flytta mail i mailklienten

Skojar du?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 22:45
Ursprungligen av Capeman:

Kan man inte det nu?!

Ursprungligen av keptang:

Skojar du?

Inte i native Android (senaste versionen) på en Nexus S i alla fall.
Man måste skaffa externa mailklienter i så fall.

Ursprungligen av zappee:

Ska bli spännande och se om de har lagt till så man kan flytta mail i mailklienten

Det är inga problem att flytta runt mail i den meningen att du kan sätta etiketter. Markera ditt mail, ta "Labels" och därefter "Archive". Det enda som saknas är "Label and archive" i samma knapp, som finns t.ex. via www.gmail.com.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-19 07:47
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det är inga problem att flytta runt mail i den meningen att du kan sätta etiketter. Markera ditt mail, ta "Labels" och därefter "Archive". Det enda som saknas är "Label and archive" i samma knapp, som finns t.ex. via www.gmail.com.

Jag gissar på att det endast gäller om man kör Gmail?
Jag kör exchange mot mitt jobb.

Ursprungligen av zappee:

Jag gissar på att det endast gäller om man kör Gmail?
Jag kör exchange mot mitt jobb.

Jag har inte testat mot annat än Gmail.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-19 22:43
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag har inte testat mot annat än Gmail.

Don't do it

För övrigt så var ju Android 4 inte så superrevolutionerande...

Ursprungligen av zappee:

Don't do it

För övrigt så var ju Android 4 inte så superrevolutionerande...

Det känns som att Google slår på stora trumman trots att man i många fall bara står och trampar. Konkurrensen från Apples iOS och Microsoft (och Nokias) Windows Phone 7.5 oroar säkert utvecklarna och Google ganska mycket. Samtidigt tror jag, utan någon större insikt, att man saknar tillräckligt med patent för att göra något riktigt revolutionerande. Man stäms i samband med Java på ena sidan, och på andra sidan flåsar Apple i nacken gentemot enskilda tillverkare som använder Googles operativsystem.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-20 02:57
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det känns som att Google slår på stora trumman trots att man i många fall bara står och trampar. Konkurrensen från Apples iOS och Microsoft (och Nokias) Windows Phone 7.5 oroar säkert utvecklarna och Google ganska mycket. Samtidigt tror jag, utan någon större insikt, att man saknar tillräckligt med patent för att göra något riktigt revolutionerande. Man stäms i samband med Java på ena sidan, och på andra sidan flåsar Apple i nacken gentemot enskilda tillverkare som använder Googles operativsystem.

Alla dessa patent hämmar utvecklingen för alla, med denna explosion av stämningar kommer tillslut ingen komma någonstans..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-20 07:23
Ursprungligen av hynden:

Alla dessa patent hämmar utvecklingen för alla, med denna explosion av stämningar kommer tillslut ingen komma någonstans..

Eller så tvingas man skapa något nytt istället för att kopiera.
Ser inte att Windows Phone har blivit stämt t.ex.

Ursprungligen av zappee:

Eller så tvingas man skapa något nytt istället för att kopiera.
Ser inte att Windows Phone har blivit stämt t.ex.

Än...

Fast nu är vi på väg att spåra iväg...

Jag läste att en stor nyhet som inte nämns speciellt mycket är möjligheten att radera de extra program som operatörerna ofta lägger på telefonerna. Exempelvis så har min HTC Desire S över 50 program som inte kan raderas...

Ursprungligen av hynden:

Alla dessa patent hämmar utvecklingen för alla, med denna explosion av stämningar kommer tillslut ingen komma någonstans..

Ta tag och skapa någonting nytt istället för att försöka leva på andra företags "smarta innovationer". Det klart att Apple, Samsung m.fl. gärna vill skydda sina egna funktioner från att användas av konkurrenter, så länge det inte finns ett kommersiellt intresse att tillåta det.

Vi får se hur det utvecklar sig för Google. Deras största kamp nu är väl centrerat kring plattformen Java. Förlorar man den så blir det intressant att se vilket programmeringsspråk som man avser att gå över till för att undvika kommande konflikter.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2011-10-20 12:08
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ta tag och skapa någonting nytt istället för att försöka leva på andra företags "smarta innovationer". Det klart att Apple, Samsung m.fl. gärna vill skydda sina egna funktioner från att användas av konkurrenter, så länge det inte finns ett kommersiellt intresse att tillåta det.

Vi får se hur det utvecklar sig för Google. Deras största kamp nu är väl centrerat kring plattformen Java. Förlorar man den så blir det intressant att se vilket programmeringsspråk som man avser att gå över till för att undvika kommande konflikter.

Det finns patent på alla nivåer som används, vet något litet skitföretag som försökte stämma folk för att de hade patent på att föra över data från en app till en server..

Sen sitter jag inte och predikar för att androidbaserade företag skulle vara bättre osv, då de själva stämmer apple lika ofta..
Smartphone - Wikipedia, the free encyclopedia

Gruber hade en rätt småspydig kommentar kring patentdelen:)

Citat:

The Galaxy Nexus smartphone, the first handset built using a new version of the Android system called “ice cream sandwich,” is designed to bypass potential legal attacks from Apple Inc., the mobile chief of Samsung Electronics Co. said.

“Now we will avoid everything we can and take patents very seriously,” Shin told reporters Tuesday on the eve of the Galaxy Nexus launch. His comments were embargoed until Wednesday.

As opposed to all their previous phones?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 22:55
1
Bevaka tråden