Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

software update fungerar inte

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 17:27

Försöker köra software update. Den tankar hem uppdateringar, och säger därefter att de inte kunde installeras: "None of the selected updates could be saved. A network error occured, check your network settings and try again".

Nätverket fungerar fint, och nedladdningarna sparas till /library/update, är efter det det skiter sig.

Reparerat permissions å skit, å slängt ut softwareupdates prefs-filer. Ingen skillnad...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 17:30
Ursprungligen av rydan:

Försöker köra software update. Den tankar hem uppdateringar, och säger därefter att de inte kunde installeras: "None of the selected updates could be saved. A network error occured, check your network settings and try again".

Nätverket fungerar fint, och nedladdningarna sparas till /library/update, är efter det det skiter sig.

Reparerat permissions å skit, å slängt ut softwareupdates prefs-filer. Ingen skillnad...

Har du Comhem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 17:41

Å köra softwareupdate från terminal funkar fint...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 17:30

Nopes, BBB.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-10-18 03:08

Vad har comhem med saken att göra??

Har själv problem med att uppdatera från osx 10.7.1 och ska uppdatera till 10.7.2 får ner paketet och efter omstart så börjar upppackningen sen kraschar den och vill starta om. Är det någon annan som har liknande problem och om någon har medicin så hojta till..

Provade att uppdatera via Terminal och det floppade rejält det med

Waiting for other installations to complete…
Validating packages…
Writing files…
Package failed: An error occurred while extracting files from the package “MacOSXUpd10.7.2Patch.pkg”.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 07:26
Ursprungligen av delux:

Vad har comhem med saken att göra?...

De har en bugg i sin senaste modemmjukvara (Comhem-tråden - Sidan 242 - Internet, uppkoppling och nätverk - SweClockers.com) som gör att man får CRC-fel när man laddar hem stora filer. Vilket innebär att filen är skadad och man kan inte uppdatera.

Senast redigerat 2011-10-18 16:37
  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-10-18 16:21

Oj där ser man ja vad ska man säga om ComHem personligen tycker jag att dom suger på de flesta plan som E-mail som inte funkar mm. Tror att det är dax att byta operatör.

Provar att köra en uppdatering via mobiltelefonen och dess internet delning så får vi se om det löser sig.

Tack för det snabba svaret. Återkommer med en rapport.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:51
Ursprungligen av delux:

Oj där ser man ja vad ska man säga om ComHem personligen tycker jag att dom suger på de flesta plan som E-mail som inte funkar mm. Tror att det är dax att byta operatör.

Provar att köra en uppdatering via mobiltelefonen och dess internet delning så får vi se om det löser sig.

Tack för det snabba svaret. Återkommer med en rapport.

Annars rekommenderar jag MacOSXUpdCombo10.7.2.dmg - Burnbit
En sida som gör att du kan ladda hem filen från Apple fast som torrent, vilket innebär små delar som CRC-kollas och därmed fungerar.
Så löste jag det.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-10-18 22:13

Det funkade som en dröm, stoppade in iPhone´n och körde internet via den och körde uppdateringen och allt föll på plats.

Passade även på att uppdatera till IOS 5 och pillade lite med iCloud parkerade om mitt me konto måste få säga att det gick riktigt bra och allt funkar perfekt om man nu ska jämföra mellan me och iCloud så har iCloud en stor potential.

Ringer och reklamerar mitt ComHem abonnemang i morgon.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 22:41
Ursprungligen av delux:

Det funkade som en dröm, stoppade in iPhone´n och körde internet via den och körde uppdateringen och allt föll på plats.

Passade även på att uppdatera till IOS 5 och pillade lite med iCloud parkerade om mitt me konto måste få säga att det gick riktigt bra och allt funkar perfekt om man nu ska jämföra mellan me och iCloud så har iCloud en stor potential.

Ringer och reklamerar mitt ComHem abonnemang i morgon.

Kanske får lite fart på dem

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-10-21 01:19

ComHem reklamerat och avslutat med hänvisning till deras brister fick avsluta abonnemanget utan tjafs. Stoppade in min Airport i mitt Tele2 valde 100mb, så nu funkar allt som en dröm.

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-10-30 20:54

Rätt kul fick min ComHem uppkoppling reklamerad jag hänvisade till de trådar som belyser problematiken CRC mm och detta var helt godtagbart och dom var helt klara och medvetna om problematiken. Så ni som sitter och funderar på hur ni ska bli av med er ComHem abonnemang gör som jag dock tog det 2 timmar i telefon och en lite lättare e post duell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-27 16:32

Och, det fungerar fortfarande inte, får köra från terminal varenda gång det kommit ny mjukvara. Någon som har något förslag?

1
Bevaka tråden