Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med streaming från Mac till XBOX 360

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-18 10:44

Hej

Vuze dyker inte upp under "video library" på 360n och jag hittar inte 360n på Vuze. 360n kommer ut på internet så den biten funkar... Har kopplat ihop enligt följande:

1) 3g router till nätverkshub (kanske är en router också, eller switch???) för att dela internet

2) Nätverkskabel från nätverkshub till airport express för att dela ut internet hemma och använda airplay

3) Nätverkskabel från nätverkshub till xbox 360 för internet och streaming (som inte funkar).

Vad har jag gjort fel här?

vh / eskit

Edit: Det funkar att streama när jag drar ut nätverkskabeln från airporten och kopplar in den i min mac. Så det verkar vara någon inställning som behöver ändras i Airporten. ngn som vet?

stort tack!

Hur är datorn ansluten till denna setup innan du fysiskt ansluter den med nätverkskabel till Airporten(antar att du menar Airport Express'en)?

gjorde en enkel skiss utifrån din beskrivning, du får luta på huvudet lite :). Är det såhär du menar att det är?

Senast redigerat 2011-10-18 17:24
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-19 14:26

Hej!

Bilden stämmer bra med hur det är kopplat. Min dator är ansluten till det trådlösa nätverket genom Airport Express. Har stängt av 3g routerns trådlösa nätverk så den skickar internet genom nätverkskabel till hubben.

/ eskit

För att det ska funka för dig bör du nog ha valt "Create a wireless network" dvs det översta alternativet i denna meny

När du har valt det alternativet får du gå genom inställningarna för att skapa nätverket...

...fast detta funkar ju tydligen redan e-som du kan ansluta till expressen men inte till resten...

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-19 15:57

Jag har valt "Create a wireless network" och tycker att det borde funka. Kan det vara något man behöver öppna i Airport Expressen?

ja, antingen det eller så är det något i din hub/router som behöver öppnas upp. Har lite ont om idéer här men en undring är denna: kommer du ut på internet m mac'en när du ansluter till ditt trådlösa nät?

...vad är det för hub/router du har? Kanske är något som ska ställas in på den

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-19 17:41

Kommer ut på internet med Mac:en när jag är ansluten till nätverket som jag skapade på Expressen utan problem. Det är för övrigt en switch jag har märkte jag nu :), en sådan:

Switch König CMP-EHUB15 5-port switch - Hemelektronik - CDON.COM

Googla om xbox och xbox kräver några speciella portar.

Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model - PortForward.com

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-21 16:03

Behöver jag öppna portar i switchen el i Airporten? Det verkar som att det är Airporten som stoppar kommunikationen med Xboxen då det funkar om jag sätter i nätverkskabeln i Mac:en istället för Airporten...

Tack för hjälpen!

I detta fall skall ju din express bara agera Accesspunkt och inte router.

Valet finns under Internet fliken i Airport utility. Internet delning (Connection sharing) skall vara OFF.
Antagligen står den just nu på "Dela på en publik IP-adress".

Öppna bådas portar... samma såklart

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-25 12:50

Hur öppnar man portar i Airporten? Switchen har ingen interface så tror inte det går heller...

Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model - PortForward.com

Här har du guider för hur man öppnar portar i alla routrar. Bara och leta upp just din router

Men snälla...
Om du istället inaktiverar NAT (router) i din airport express och använder den enbart som accesspunkt så behöver man inte öppna portar då alla då förblir öppna.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2011-10-26 16:13

sweeet!

Följde illerG's rekommendationer och satte Airporten i bryggläge. Fick lite hjälp här också: https://discussions.apple.com/thread/1646873?start=0&tstart=0

Tack för all hjälp

/ eskit

1
Bevaka tråden