Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om mobilmaster och störning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske en konstig fråga men jag kom att tänka på detta idag. Kan en nära placerad mobilmast störa ut vissa funktioner i mobiltelefonin?

Bakgrund:
Jag har en Sony Ericsson J10i2 mobiltelefon. Den är knappt två år gammal. Under sommaren, främst när jag är hemma, har jag märkt att den alltmer sällan visar namn, och i de fall det finns bild, på den som ringer mig även om personen är inskriven i telefonen. Jag ser bara numret vilket är väldigt irriterande då jag i de flesta fall inte har en aning om vem det är i andra änden.

Under sommaren har en mobil mobilmast(kopplad till en vagn) placerats i ett närliggande kvarter. Skälet ska vara att man inte kunde komma åt den vanliga antennen då den är placerad på taket till en byggnad som är låst...eller nåt...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 12:37

Ytterst osannolikt. Låter snarare som en mjukvarubugg i telefonen.

Varför ska detta ligga i Loungen?

Jag flyttar tråden till "Hårdvara - Mobiltelefoner" i stället.

/Mod

Det kan inte vara så att du fått dubletter i kontakterna? Vissa telefoner visar bara numret om det finns på mer än en plats.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 12:40
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kanske en konstig fråga men jag kom att tänka på detta idag. Kan en nära placerad mobilmast störa ut vissa funktioner i mobiltelefonin?

Svaret på din fråga är JA.

Dock så avser det täckning, missade samtal, dålig kvalité, dålig datahastighet osv osv. Alltså enbart funktionaliteten för GSM/3G. Men inte dom funktionerna som du pratar om. Det är telefonens mjukvara med 99% sannolikhet.

Tackar för svaren, har mailat SE's support. Får se vad det blir

1
Bevaka tråden