Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: iGenius: Steve Jobs, Discovery Channel 22:00 torsdag 20 Oktober

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 09:28

Den senaste i raden av Discovery Channels dokumentärer är "iGenius: Steve Jobs". Denna extrainsatta dokumentär fokuserar på Steve Jobs karriär på Apple, de produkter som han utvecklat och baseras på intervjuer med personer som varit med från födelsen av persondatorn fram till idag.
Vi har bland annat intervjuat Lee Felsenstein, medgrundaren av Homebrew Computer Club, NBC-korrespondenten Tom Brokaw, fysikern Dr Michio Kaku och Stevie Wonder, en av många artister som sett deras verksamhet helt förändras som följd av Jobs tekniska framsteg såsom iTunes.
I denna fängslande dokumentär skildras historien bakom en man som direkt eller indirekt påverkat många människor runt om i världen. Programledarna är Adam Savage och Jamie Hyneman, kända från Mythbusters.
Torsdag den 20 oktober kl 22.00

Discovery Channel :: iGenius: Steve Jobs

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-18 09:59

Hittade den på det där tvivelaktiga stället redan igår...;)

Tyvärr så gav den inget nytt eller intressant om Steve...och Mythbusters som programledare, njae, de pratade (eller i Jamies fall, läste stelt från cue cards) i max en minut efter varje reklamavbrott...sedan var det en vanlig speakerröst...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-20 23:33
Ursprungligen av lasselu:

Hittade den på det där tvivelaktiga stället redan igår...;)

Tyvärr så gav den inget nytt eller intressant om Steve...och Mythbusters som programledare, njae, de pratade (eller i Jamies fall, läste stelt från cue cards) i max en minut efter varje reklamavbrott...sedan var det en vanlig speakerröst...

Personligen så tyckte jag att det var riktigt bra, visst reklam är reklam, så är det ju men nej, det var en bra dokumentär enligt mig.

Ursprungligen av Cokey:

Personligen så tyckte jag att det var riktigt bra, visst reklam är reklam, så är det ju men nej, det var en bra dokumentär enligt mig.

Håller med, det var inget fel på den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 10:15

Okej, inget att se alltså?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-18 12:41
Ursprungligen av Cokey:

Okej, inget att se alltså?

Njae, se det tycker jag man kan göra men man ska inte förvänta sig för mycket...

Blir till att spela in det, så slipper man åtminstone reklamen. Få kanaler har så irriterande reklampauser som Discovery. Dessutom verkar de känna ett behov av att hjälpa oss tittare med minnet eftersom de efter varje reklampaus kör lite snabbresumé om vad som hände precis innan reklamen...

Ursprungligen av sickan_25:

Blir till att spela in det, så slipper man åtminstone reklamen. Få kanaler har så irriterande reklampauser som Discovery. Dessutom verkar de känna ett behov av att hjälpa oss tittare med minnet eftersom de efter varje reklampaus kör lite snabbresumé om vad som hände precis innan reklamen...

Hear... hear...
Inte bara snabbresuméer efter reklamen - dessutom är det ju förhandstittar _före_ reklamen vad som kommer efter. Och först i programmet. Och samma förhandstittar varje timme flera dagar innan programmet sänds. Koka soppa på en spik heter det på ren svenska. Dvs hur man får material för 15 minuter att räcka en timme. Tacka vet jag gamla hederliga Tekniskt magasin eller Vetenskapens värld där varje inslag var just 15-20 minuter utan dessa evinnerliga omtuggningar.

America's Funniest Homevideos är ju annars det verkliga skräckexemplet på denna typ av programmakeri. Å andra sidan kan man ju vara effektiv genom att titta på programmets första tre minuter så har man redan sett allt det roliga och kan stänga av teven.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 12:48

Okej men se det kommer jag göra iallafall. Sen om det var värt det märker jag efteråt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-19 21:49

-"Nu…på ett Plex Mediacenter nära mig…"

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-20 21:56

Börjar om 4 minuter för er som är intresserade..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 00:14

Någon som har hittat den för nedladdning?

Ursprungligen av kenjon:

Någon som har hittat den för nedladdning?

Finns att streama iaf.
Watch iGenius

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-23 13:51

Antar att jag inte var den enda som missade dokumentären om Steve Jobs, det går på Discovery ikväll (söndag 23 okt) 20.00 igen.

Har hämtat hem den, tittar när jag har tid.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-23 22:45

För Steve Jobs tar man sej tid...

Länkar till torrents med upphovsrättsskyddat material är EJ tillåtet på 99.se! Ett inlägg raderat.

/Mod

1
Bevaka tråden