Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag om iMac utan skiva?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-18 08:44

vid en installation av win 7 med bootmgr "win 7 skivan var sk preppad(företags skiva ), där den automatiskt fdiskade hela disken : ( även apple recoverty disk (partitionen) som är borta undrar jag hur man installerar om nya imac då det inte ingår någon dvd att starta upp på, eftersom jag inte har en extra lion burk (kör leopard), kan jag inte köra lion internet recovery programvaran för att preppa ett usb minne för att sedan installera os.
skumt är att fast jag formaterar en usb i mac format extenden (journalförd) så dyker den inte upp i uppstart.
(det skrämmer mig lite)

nån som har tips ??? har beställt snowleopard för att sedan uppgradera min gamla burk till lion, men det borde finnas nått enklare sätt a, och varför får man inte med en startskiva ( hur i he%/&¤%&#¤te kan man frågå den
vid ev diskras mm

Jag ändrade trådens rubrik så att den stämmer bättre med den faktiska frågeställningen i inlägget.

/Mod

Ursprungligen av djpeter:

...skumt är att fast jag formaterar en usb i mac format extenden (journalförd) så dyker den inte upp i uppstart...

Du har förmodligen fel partitionstabell. Det räcker inte att formatera som Mac OS Extended. Partitionstabellen måste vara GUID för att du ska kunna boota från den.

1
Bevaka tråden