Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda iPad/iPhone när iMac är avstängd?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur laddar jag iPhone / iPad när datorn är avstängd?

Jag vill kunna ladda min iPad och iPhone när min dator är avstängd samtidigt som jag har dom kopplade till min iMac. (vill inte hålla på att dra ut och stoppa in USB kontakterna varje morgon/kväll)

Jag funderade på en strömförsörjd USB hub som jag kopplar till datorn och till iPad / iPhone.
Så jag köpte denna: Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

Dom i butiken sa att det skulle funka, vilket det inte gjorde. Den vägrade ladda Paddan.

Vet någon här av en bra hub som löser problemet (gärna high power hub) eller kanske nån har en bättre lösning?

Går det t.ex att "hacka" datorn på nått vis så att USB portarna har ström även fast datorn är avstängd.

Jag antar att USB portarna har ström om datorn är i Sleep Mode, grejjen är att jag inte vill sätta datorn i Sleep Mode så det valet är ej aktuellt.

Tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-17 16:56

Varför stänger du av din dator varje kväll? Låt den stå på och möjligtvis gå i viloläge istället så är problemet löst.

Jag vill inte.
Den står rätt nära sängen. Vill ha största möjliga tystnad när jag sover.

Viloläge = knäpptyst här. Laddar den inte i viloläge?

here we go again.

iPad har en laddare på 10W uteffekt, den är dubbelt så stark som en iPhone-laddare.
Kjell & Co är ett plejs för Androidmuppar* och PC-nissar, de kan inte stava till nån Appleprodukt öht....

Du har helt enkelt fått en laddare avsedd för en iPhone 5W.

Försöker du ladda din iPad (som vill ha 10W) med din 5W laddare kommer det ta dubbelt så lång tid.
laddaren levererar ju bara hälften av den kräm som behövs.

Försöker du ladda en iPhone (som nöjer sig med 5W) med en iPad-laddare på 10W fungerar det
- men det kommer ta lika lång tid som att ladda med 5W. iPhonen kan inte "tillgodogöra" sig alla 10W.

Skaffa en riktig laddare, avsedd för en iPad.

Det du köpt är ju en aktiv Hub, som troligen inte kan leverera mer än 5W.

Kan det här vara något?

Kjell & Company - 92200 - iPad dockningsstation, audio

Då kan du ha spotify i paddan och koppla den till din stereo. Du kan ha den brevid sängen om du vill som fotoram osv.

jag hade gått tillbaka till Kjell&Co och lämnat i den där Hubben, upplys dem gärna om att iPad kräver 10W - inte 5W.

* I betydelsen färgglada tygdockor

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-17 20:57

Slipper du inte koppla iPad till datorn nu när iOS 5 kommit? Du kan ladda din enhet var dom helst och synka med datorn trådlöst.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-17 21:16

Antar att du fick med strömplugg till vägguttag när du köpte grejerna? Köp en extra dockkontakt bara så slipper du flytta på sladden som sitter i datorn.

Apple-kabel med dockningskontakt och USB-kontakt - Apple Store (Sverige)

Jag laddar med min MacBook Pro när den är i vila och då är den knäpptyst. Förstår inte problemet.

Tack för förslagen

1
Bevaka tråden